Teodor Cimpoesu, country manager al Kaspersky Romania si Bulgaria, considera ca situatia economica a bulgarilor se imbunatateste mai rapid decat a romanilor. „La inceputul crizei economice, retailul din Bulgaria era foarte afectat. Dupa venirea noului lor ministru de finante, recupereaza accelerat si Kaspersky resimte pozitiv acest lucru”.
„Ministrul lor de finante, Simeon Djankov, este ca Isarescu la noi, eficient. Din pacate, pentru vanzarile din Romania, si acum vorbesc in general in cazul producatorilor de solutii de securitate, nu prevad un final de an linistit. Alegerile sunt plasate intr-o perioada de varf a pietei”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Teodor Cimpoesu.
Totodata, Kaspersky estimeaza ca la finele anului va inregistra in Romania o cota de piata de 20-25% pe segmentul de solutii de securitate, mai putin decat cei 30% vizati anterior. Cimpoesu a subliniat ca intreaga piata a avut de suferit. „Estimez ca piata va fi in 2009 de doar circa 10 mil. euro, mai putin decat estimarile anterioare” (11-12 mil. euro – n.r.).
Oficialul Kaspersky, companie prezenta in Romania prin sapte angajati si sediu local, mizeaza pentru dezvoltare in special pe clientii business. „In prezent, 50% dintre clientii nostri sunt persoane juridice. Speram la mai mult, dar asta este, in aceasta perioada nimic nu e usor”.
Retailul, calcaiul lui Ahile pe S1 pentru Kaspersky
Pentru a sprijini cresterea pe retail, zona de care oficialul Kaspersky nu s-a aratat multumit dupa prima jumatate a anului, producatorul rus de solutii de securitate va opera „mai multe reduceri de preturi, in special in trimestrul patru”. Seful companiei se arata multumit de contractul de „zeci de mii de euro” cu clubul de fotbal Steaua, pentru afisarea de bannere pe stadionul Ghencea, dar si pe site-ul oficial al clubului.
Totodata, Cimpoesu este nemultumit de rata de dezvoltare a infrastructurilor informatice ale companiilor din Romania. „O parte din companiile romanesti inca nu isi dau seama de importanta instalarii unor solutii de securitate complexe. Tocmai de aceea piata autohtona are un potential foarte mare”.
Cel mai mare client castigat anul acesta de Kaspersky Romania a fost Ministerul Justitiei, cont ce a dus la vanzarea a 13.000 de licente. Pe langa acesta, Kaspersky mai are clienti precum Distrigaz sau Realitatea-Catavencu.