Pe intreg anul, oficialii Mio au estimat ca se vor vinde circa 80.000 unitati GPS, sub cele circa 100.000 din 2008. Compania urmareste sa comercializeze pe intreg anul circa 35.000 de unitati.
„Toata lumea este afactata de criza. Avand in vedere insa ca penetrarea GPS-urilor in Romania este de doar 5%, imediat dupa ce va trece perioada economica dificila, ne asteptam ca piata sa urce abrupt”, a declarat Laura Samson, country manager si unic reprezentant al companiei in Mio in Romania.
Anul acesta, segmentul de clienti corporate (flote auto – n.r.) va tinde spre zero, avand in vedere ca majoritatea companiilor sunt axate pe a reduce cheltuielile si mai putin pe achizitii. Reprezentanta Mio in Romania a spus ca in 2008, segmentul corporate a adus undeva sub 10% din vanzarile companiei in tara.
Circa 15-20% din vanzarile companiei pe 2008 a fost reprezentate de PDA-uri si smartphone-uri.
„Pe segmentul de PDA, detinem peste 90% din piata din Romania”, a spus Laura Samson.
Cel mai bine vandut produs al companiei pe plan autohton de la inceputul anului a fost Mio Moov 500 Romania, un GPS ieftin (600 lei), ce contine doar harta Romaniei.
„Am ales sa lansam acest GPS ‘de criza’ pe piata din Romania, considerand ca in aceasta perioada, un produs mai ieftin se va vinde bine. Si am avut dreptate”, a aratat Samson.
Oficialii companiei au subliniat ca, avand in vedere potentialul ridicat al pietei autohtone, Romania ar putea deveni a doua piata ca marime dupa Polonia, din 2010.
Noi lansari ale companiei in Romania
Mio a prezentat miercuri 3 noi produse ce vor fi disponibile pe piata autohtona incepand cu aceasta luna, toate facand parte din gama Mio Moov Spirit.
Acestea sunt GPS-uri de mici dimensiuni, usoare, cu ecran tactil, ce includ functii precum Explore Mode – aflarea tuturor informatiilor despre punctele de interes (POI), captura – salvarea locurilor sau traseelor la Favorite, urmata de posibilitatea de a le denumi, descrie sau personaliza cu un sunet prestabilit integrat sau Ruta economica – calcularea celui mai eficient traseu din punct de vedere economic, stabilind numarul de curbe si semafoare din timpul calatoriei pentru a salva consumul de combustibil.
„Estimam ca vom comercializa maxim 10.000 de unitati din gama Mio Moov Spirit S505, S555 si S760”, a spus Samson.
Tot anul acesta, compania taiwaneza va aduce pe piata locala primul netbook al companiei, cu ecran de 7 inci si GPS integrat. Acesta urmeaza a fi disponibil cel mai probabil in trimestrul 3.
In luna iulie, Mio va aduce pe piata locala si un nou smartphone, modelul Mio Explora K70.
Principalul concurent al Mio pe piata locala este Evolio.
In ceea ce priveste posibilitatea ca alti concurenti, precum TomTom, sa intre pe piata locala, reprezentantul Mio pe Romania s-a aratat sceptic. „Nu cred ca in aceasta perioada dificila vom asista la alte intrari pe piata”.