In intervalul mentionat, volumul notebook-urilor vandute in Romania a reprezentat 66,8% din total si 64,7% ca valoare. Comparativ cu primele trei luni ale anului trecut, vanzarile de notebook-uri au scazut cu 45,4% in volum si cu 55,9% in valoare.
Segmentele firmelor mici si al utilizatorilor casnici au fost principala destinatie a PC-urilor vandute in Romania in primele trei luni, cu 30,5%, respectiv 30,4% ca volum si de 29,3%, respectiv 25,6% ca valoare.
Volumul desktop-urilor s-a diminuat in primele trei luni din 2009 cu 80,5% fata de intervalul similar din anul anterior, iar valoarea segmentului a pierdut 80,4%. Ca numar de unitati, desktop-urile au reprezentat 31,3% din total, iar ca valoare 25,4%.
Primele cinci pozitii in clasamentul vanzarilor, atat ca numar de unitati, cat si ca valoare, sunt ocupate de companii straine. Compania taiwaneza Asus este prima clasata din punct de vedere al volumului, cu o cota de piata de 14,9%, dar si ca valoare, cu 15,5%. Aceasta este urmata de compania chineza Lenovo, ca numar de unitati, cu 13,3%. Din punct de vedere valoric Lenovo ocupa locul al patrulea, cu o cota de 10,9%.
Acer este al treilea clasat, in functie de numarul de unitati, cu 10,8% din piata, si al cincilea clasat, cu 8,8%, ca valoare. Compania Hewlett-Packard a ocupat, in primul trimestru al anului, locul patru ca volum, cu o cota de 10,5%, iar ca valoare, a fost al doilea clasat, cu 12,9%. Locul al cincilea, ca numar de unitati vandute, apartine companiei germano-japoneze Fujitsu-Siemens, cu 9,4% cota de piata. Ca valoare aceasta a ocupat locul al treilea, cu 12,4%.
Pe segmentul procesoarelor, Intel a ocupat primul loc, in ianuarie-martie, cu 87,8% din numarul total de unitati vandute si cu 91,4% ca valoare, iar AMD, al doilea mare concurent, a avut cote de 12,2%, respectiv 8,6%.