Noul lant de magazine va avea peste 150 de unitati. Principalii concurenti pe aceasta piata sunt Germanos, cu peste 200 de magazine, si Euro-GSM, cu circa 120 de magazine.
„Suntem la curent cu ce se intampla pe aceasta piata, nu dorim sa comentam mult pe aceasta tema. Noi consideram insa ca mai mult decat cantitatea de magazine conteaza calitatea lor”, a declarat pentru DailyBusiness un oficial al Euro-GSM.
Acesta a precizat ca in 2008 Euro-GSM se va dezvolta exclusiv in sistem de franciza, urmarind sa deschida inca circa 30 de magazine pana la finalul lui 2008, ajungand astfel la un numar de peste 150 de magazine.
Achizitia PlusGSM, unul dintre principalii parteneri ai Orange, a fost aprobata in cursul acestei saptamani de Consiliul Concurentei. Preluarea s-a facut prin intermediul vehiculului financiar Kahn International Advisers.
Conform reprezentantilor Fonomat, brandul PlusGSM va disparea, urmand ca magazinele sa fie integrate sub brandul Fonomat.
Din partea GED, operatiunea a fost coordonata din punct de vedere juridic de cabinetul de avocatura Irina Anghel, care a colaborat cu societatea de avocatura Lina & Guia pe probleme de concurenta, iar PlusGSM a fost asistat de biroul de avocatura Bulieris si Asociatii.
PlusGSM este al 3-lea in topul partenerilor Orange si opereaza un numar de 54 de magazine in zona Transilvaniei si a Munteniei, avand 240 de angajati si o cifra de afaceri de peste 12 milioane euro in 2007, in crestere cu peste 20% fata de 2006.
Oficialii partilor nu au oferit informatii despre valoarea tranzactiei.
Achizitia PlusGSM are ca obiect strict reteaua de magazine, fara a include activele imobiliare ale companiei sau activitatea de distributie. Proprietarii afacerii au decis separarea activitatii de retail de cea de distributie si de cele din domeniul imobiliar, urmata de vanzarea partii de retail GSM catre firma controlata de GED Eastern Fund II.
Proprietarii PlusGSM, Razvan si Tudor Cuc, afirma ca pentru viitor au pastrat din vechea structura a afacerii departamentul de import si distributie de periferice GSM (carkit-bluetooth si navigatie), urmand a dezvolta aceasta afacere sub un nou brand – Communicar.
„In calitate de importator oficial pentru Romania, vom promova marca Parrot – unul dintre principalii jucatori mondiali in tehnologie Bluetooth – si avem fixat pentru Communicar un obiectiv de 5,5 milioane lei ca cifra de afaceri in 2008. De asemenea, vom intensifica investitiile in domeniul imobiliar, prin noi achizitii de terenuri pentru dezvoltare, cat si prin construirea a noi spatii de birouri”, conform lui Razvan si Tudor Cuc.
Fonomat este una din principalele retele de magazine GSM din Romania, avand inainte de achizitie peste 100 de puncte de vanzare. In 2007, dupa ce Stefan Stoica a vandut grupul Dasimpex catre GED, cele trei marci (Dasimpex, Lexor si Dasino Telecom – n.r.) care activau intr-o singura companie au intrat intr-un proces de rebranding pentru a se putea adresa pietei cu un concept unitar – Fonomat.
„Fonomat isi propune sa devina liderul pietei partenerilor Orange si sa ofere clientilor un acces usor la toate produsele si serviciile GSM”, declara Miguel Peralta, directorul general al companiei.
„Obiectivul este acela de a crea o retea puternica si profesionista, care sa aiba capacitatea de a sustine dezvoltarea Orange pe piata din Romania”, a mai spus Peralta.
Tranzactia se inscrie in strategia de tip „buy and build” („cumpara si consolideaza”) vizata de GED, cu atat mai mult cu cat piata de retail de GSM este in proces de consolidare, conform oficialilor companiei.
GED este una dintre cele mai importante companii de management al fondurilor private de investitii, care activeaza in segmentul „middle market”. Grupul administreaza fonduri de investitii cu un volum total cumulat de peste 300 milioane de euro prin diferite vehicule: GED Eastern Fund II, GED Iberian Fund I, GED Sur si, cel mai recent, GED Real Estate Investments. Principalele zone de investitie in care compania opereaza sunt Peninsula Iberica si Sud-Estul Europei.
Politica de investitii a grupului se concentreaza pe companii cu un potential mare de expansiune si pe achizitionarea companiilor de catre manageri (MBO si MBI), pentru care GED ofera finantare, expertiza si o retea larga de contacte nationale si internationale.
Plus GSM a fost infiintata in anul 1994 si a devenit partener Orange patru ani mai tarziu.