Dintre cele 300.000 de unitati, circa 50.000 vor fi aparate foto profesioniste – DSLR-uri.
„Utilizatorii nu si-au schimbat preferintele fata de aceeasi perioada a anului trecut. S-au vandut in acceasi masura ca si in 2008 atat aparatele foto compacte, mai accesibile, cat si aparatele foto DSLR, mai scumpe”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Radu Niculescu, brand manager Nikon in cadrul Skin, distribuitor si unic importator al marcii.
[img=272][/img]
In linie cu cresterea vanzarilor de aparate foto digitale Nikon se afla si estimarile de venituri ale Skin. Astfel, compania tinteste pentru Romania o evolutie a afacerilor de 10%, pana la circa 45 milioane dolari (32 mil. euro) pe anul in curs. Cresterea este inferioara celei inregistrate in 2008 fata de 2007, de circa 50%. Anul trecut, vanzarile Nikon au adus circa o treime din afacerile Skin.
Oficialii Skin sustin ca evolutia cu 10% a vanzarilor de aparate foto Nikon se datoreaza si formarii unei comunitati online pe un site lansat de companie.
„Putem estima ca Nikon isi va mentine trendul crescator atat pe zona de aparate foto compacte, cat si pe cea de DSLR, pe aceasta din urma pastrandu-ne cota de piata de peste 50%. In ceea ce priveste aparatele foto compacte, target-ul nostru pentru anul acesta este sa urcam de pe locul 5, pe care l-am ocupat anul trecut, pe locul 3”, a mai spus Niculescu.
In ceea ce priveste preturile aparatelor foto, Radu Niculescu a subliniat ca orice firma japoneza a fost influentata negativ de devalorizarea euro fata de yen, lucru care a dus la cresterea preturilor. El spune ca, totusi, in Romania inca exista unele dintre cele mai scazute preturi la aparatura foto Nikon din intreaga Europa.
Skin Romania mai importa, pe langa aparate foto si accesorii pentru acestea, LCD-uri, memorii RAM sau casti si boxe audio.
Principalul concurent al Nikon pe piata autohtona pe segmentul camerelor foto DSLR este Canon, companie ai carei oficiali au declarat doar ca pe primul trimestru al anului vanzarile au ramas constante fata de anul trecut, lucru considerat „o performanta” in actualele conditii economice.
Dupa primul semestru, oficialii Canon Romania au estimat ca vor inregistra o crestere usoara pe intreg anul 2009, fara sa ofere amanunte.
Alti jucatori pe piata autohtona sunt Panasonic, Olympus, Samsung sau Sony. Contactati de catre DailyBusiness.ro, acestia nu au oferit informatii despre vanzarile pe primul semestru.