Astfel, Ericsson ConsumerLab a
identificat cele mai importante tendinte de consum in IT&C pentru
anul 2014. Programul global de cercetare al companiei se bazeaza pe
interviuri anuale cu peste 100.000 de indivizi din peste 40 de tari
si 15 metropole.
„Cea mai
importanta tendinta pe care am identificat-o este cresterea
exponentiala a cererii pentru aplicatii si servicii dedicate tuturor
industriilor si categoriilor societatii, ceea ce are potentialul de a
schimba in mod fundamental viata noastra de zi cu zi”, a declarat
Michael Bjorn, head of research, Ericsson ConsumerLab.
Cele mai importante 10 tendinte de
consum in IT&C pentru 2014 identificate de Ericsson sunt:
1. Aplicatiile vor
schimba societatea – Rata de adoptie
din ce in ce mai mare a smartphone-urilor a schimbat complet modul in
care comunicam sau folosim internetul. Ca urmare, oamenii au inceput
sa caute aplicatii pentru orice – de la aplicatii pentru cumparaturi
la cele pentru transport sau comunicarea cu autoritati. Mai mult
decat atat, aplicatiile devin mai importante ca modelul de telefon
folosit.
2. Amprentele vor
debloca orice dispozitiv personal –
Website-urile au inceput sa necesite parole din ce in ce mai lungi,
formate dintr-o multitudine de numere, cifre si simboluri, pe care,
de cele mai multe ori, utilizatorii le uita. Acesta este principalul
motiv pentru cresterea interesului pentru alternative biometrice.
Spre exemplu, studiile Ericsson au descoperit ca 52% dintre
utilizatorii de smartphone-uri doresc sa-si foloseasca amprentele in
locul parolelor, iar 48% dintre acestia ar fi interesati sa
foloseasca sisteme de scanare a retinei pentru a-si debloca
dispozitivele. 74% cred ca smartphone-urile biometrice vor fi
folosite in mod curent in 2014.
3. Smartphone-urile
vor putea efectua din ce in ce mai multe masuratori ale corpului uman
– Tensiunea arteriala si pulsul sunt doar cateva exemple de ce isi
doresc utilizatorii sa poata masura cu ajutorul dispozitivelor
mobile. 40% dintre utilizatorii de smartphone-uri isi doresc ca
telefonul lor sa le inregistreze toate activitatile fizice si 56%
dintre acestia ar prefera sa-si monitorizeze tensiunea arteriala si
pulsul cu ajutorul unui inel inteligent.
4. Internet
oriunde – La momentul actual, calitatea
conexiunii la internet este inca sub nivelul calitatii serviciilor de
voce. Utilizatorii de smartphone-uri au inceput sa realizeze ca
semnalul telefonului nu mai este relevant, deoarece acesta asigura o
conexiune de voce de calitate, dar nu neaparat si acces suficient de
bun pentru transferul de date. Studiile facute de Ericsson au
descoperit ca nivelul cel mai scazut de satisfactie cu o conexiune la
internet este la metrou.
5. Smartphone-urile
vor reduce inegalitatea digitala –
Accesul la internet la nivel global este inca inegal si nepotrivit
distribuit, lasand loc la ceea ce se numeste „digital divide”.
Aparitia smartphone-urilor din ce in ce mai ieftine inseamna ca
utilizatorii nu vor mai avea nevoie de dispozitive scumpe care sa le
permita accesul la internet. 51% dintre consumatorii la nivel global
sunt de parere ca telefoanele lor mobile sunt cele mai importante
dispozitive, iar pentru multi dintre acestia au inceput sa devina
sursa principala pentru accesarea internetului.
6. Beneficiile
internetului surclaseaza riscurile – Pe
masura ce internetul devine o parte integranta a vietii de zi cu zi,
riscurile asociate acestuia devin din ce in ce mai vizibile. 56%
dintre utilizatorii de internet sunt preocupati de aspecte de
securitate. Totusi, doar 4% dintre acestia au afirmat ca ar folosi
internetul mai putin din acest motiv. In schimb, consumatorii au
inceput sa aplice diverse strategii pentru a micsora riscurile ca a
fi mai atenti ce informatii furnizeaza online.
7. Servicii video
la cerere – Desi, in acest moment,
exista mai multe optiuni de continut media, utilizatorii sunt mai
putin dispusi sa aleaga ceea ce vor ei sa urmareasca. De fapt,
prietenii acestora exercita o influenta mai mare cand vine vorba de
alegerea continutului video vizionat. Ericsson a descoperit ca 38%
dintre utilizatorii chestionati urmaresc, de cateva ori pe saptamana,
clipuri video recomandate de prietenii lor. Tot prietenii
influenteaza si ce bloguri citesc utilizatorii sau ce muzica asculta.
8. Consum de date
controlat – 48% dintre utilizatori
folosesc aplicatii pentru a-si intelege mai bine consumul de date. in
timp ce 41% dintre utilizatori isi doresc sa stie ce volum de date
consuma, 33% dintre acestia vor sa fie siguri ca sunt facturati
corect si 31% nu vor sa-si depaseasca planul tarifar de date.
Studiile arata si faptul ca 37% dintre detinatorii de smartphone-uri
folosesc cu regularitate aplicatii pentru a-si verifica viteza de
conectare.
9. Senzori
interactivi oriunde – Pe masura ce
serviciile interactive de internet devin din ce in ce mai uzuale,
consumatorii se asteapta ca mediul inconjurator sa fie la fel de
interactiv. Pana la finalul anului 2016, peste 60% dintre
utilizatorii de smartphone-uri cred ca senzorii vor fi incorporati in
orice lucru, de la sisteme de sanatate la transportul in
comun,masini, case sau birouri.
10. Continut video
disponibil oricand si de pe orice dispozitiv
– Avand in vedere ca 19% din timpul petrecut urmarind continut video
are loc de pe telefoane sau tablete, consumatorii incep sa-si schimbe
locul din care vizioneaza continut video sau TV pentru a se adapta
stilului de viata zilnic. Spre exemplu, acestia pot incepe sa
urmareasca continutul video sau TV acasa, apoi sa puna pauza si sa-l
reia intr-un mijloc de transport in comun, in timp ce se deplaseaza
spre birou. Acest lucru va implica, aproape intotdeauna, si
schimbarea dispozitivului de pe care se urmareste continutul video
sau TV.
Citeste si:
Minute nationale mai
ieftine: Vezi cat vor costa convorbirile in alte retele
Rata de penetrare a
internetului mobil de mare viteza a ajuns la 41%
5
ani de portabilitate: Cati romani si-au tranferat numerele de telefon
la alti operatori