Alegerea ceasului trebuie sa tina cont de ocazie, de statutul si profesia celui care il poarta si de genul vestimentar ales de acesta.
Astfel, intr-o intalnire de afaceri, ceasul constituie un accesoriu foarte important si trebuie purtat dupa anumite reguli. „Pentru barbatii de business, care poarta costum, ceasul recomandat este cel care are curea din piele, un model clasic”, a explicat Mihai Ceciu, proprietarul magazinului de ceasuri pre-owned Antic Horologivm din Capitala.
Daniela Filip, reprezentant Helvetansa, unul din cei mai mari jucatori de pe piata ceasurilor, a exemplificat cu cateva modele ce-ar putea fi alese de oamenii de afaceri: „Un Baume&Mercier Classima Executives poate fi un model clasic pentru un om de afaceri, un Jaeger – LeCoultre Master Ultrathin. Pentru o doamna m-as gandi la un Cartier Ballon Bleu sau un Glashutte Original Lady Serenade. Preturile pentru astfel de modele incep de la circa 1.500 de euro”.
[quote=Mihai Ceciu, Antic Horologivm]Am colectionari care isi ingrijesc ceasurile ca si cum ar fi copiii lor[/quote]
Daca e vorba de o intalnire la un cocktail, femeilor li se recomanda ceasuri cu diamante, de tip bratara. „La barbati, standardele sunt aceleasi ca la o intalnire de afaceri. Insa, trebuie sa se tina cont ca ceasul trebuie adaptat personalitatii fiecaruia”, a adaugat Ceciu.
[img=304][/img]
Sfaturile date de reprezentantii Helvetansa femeilor care iau parte la un cocktail sunt ca, pentru aceasta ocazie, „sa asorteze un ceas bijuterie care sa ‘rimeze’ in primul rand cu bijuteriile si tinuta doamnei”. „Pentru barbati s-ar recomanda un ceas clasic, elegant rotund, extraplat”, au completat acestia.
In fine, ceasul este un accesoriu obligatoriu pentru persoanele care se prezinta la un interviu de angajare, spun specialistii in domeniu. De obicei, femeile au puterea de a-si exprima stilul propriu si personalitatea mai bine decat un barbat atunci cand se prezinta la un interviu. Totusi, acestea trebuie sa stie ca accesoriile, ca bijuteriile sau esarfele, vin si pleaca, in functie de fiecare sezon. In schimb, „piesa de rezistenta” care trebuie purtata la interviu, este ceasul, care indica profesionalismul.
Dincolo de modelul ales, felul in care este purtat ceasul este foarte important. „Trebuie sa se evite privirea catre ceas in timpul intalnirilor”, a adaugat Ceciu.
Ceasurile cu cadrane din ce in ce mai mari raman in trend. Se poarta alb, mov, negru
„In ultimii ani, ceasurile au avut diametre din ce in ce mai mari, modelele au fost din ce in ce mai sofisticate, mai complexe”, a declarat Daniela Filip.
„Aproape in toate colectiile era prezent un model cu mecanism tourbillon. Materiale precum ceramica, paladiu, fibra de carbon sunt folosite din ce in ce mai des. Se poarta albul, movul, ciocolata si, mai ales, culoarea neagra, chiar si atunci cand este vorba de carcase. Colectiile inspirate de regate si ceasurile subacvatice au retinut cu siguranta atentia in acest an”, a mai spus Filip.
[quote=Mihai Ceciu, Antic Horologivm]Un ceas uzat se poate compara cu o masina scumpa al carei geam este spart sau zgariat[/quote]
Indiferent de sezon, eveniment sau persoana trebuie sa se evite ceasurile false sau cele deteriorate, pentru a nu strica imaginea celui care il poarta, atrag atentia specialistii chestionati de DailyBusiness.ro.
„Ca generalitati, as recomanda ca acestea (ceasurile n.r.) sa se asorteze cu genul vestimentar si sa se incerce sa nu se mai poarte falsuri sau ceasuri deteriorate. Un ceas uzat indica personalitatea purtatorului. Se poate compara cu o masina scumpa al carei geam este spart sau zgariat”, a mai spus Ceciu.
Pentru a nu incuraja fenomenul falsurilor in randul clientelei sale, Mihai Ceciu spune ca nu repara niciodata ceasuri false. „Cumpararea de ceasuri false o compar cu achizitionarea unei diplome de studiu cu 50 de euro – efort mic, satisfactii minime”, este de parere Ceciu.
La polul opus al amatorilor de ceasuri false, pe piata locala s-a creat insa si o clientela pasionata de ceasurile originale de colectie, formata din persoane dispuse sa achite sume considerabile pentru un accesoriu de acest gen, au subliniat specialistii.
[quote=Daniela Filip, PR Helvetansa]Ceasul este mai mult decat un accesoriu, el ne reprezinta, dezvaluie ceva din personalitatea noastra, este un element de identitate[/quote]
De obicei, romanii platesc pentru un ceas de lux si peste 50.000 de euro, insa majoritatea, in special colectionarii, prefera sa-si pastreze anonimatul cand achizitioneaza un ceas. „Am colectionari care isi ingrijesc ceasurile ca si cum ar fi copiii lor”, a mai spus Ceciu.
De regula, cine alege o marca de lux o face pentru ca este atras de istoria din spatele marcii, de povestea colectiei, de design, de performantele tehnice, pentru ca se regaseste in acest obiect. Este vorba de pura emotie, a comentat reprezentantul Helvetansa.
Antic Horologivm, pe care l-a lansat anul trecut in septembrie, in Bucuresti, printr-o investitie de circa 100.000 euro.
Helvetansa a inregistrat in 2008 afaceri de aproximativ 7,5 milioane de euro, in crestere cu 15% fata de 2007.