- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Cine a dat si cine a luat cei mai multi bani din publicitate in 2012

24 Jan, 12:29 • adrian.mihaltianu
Care au fost companiile care au investit milioane de euro in publicitate in 2012, dar si publicatiile, radiourile si site-urile web care au avut cele mai mari incasari, intr-o analiza realizata de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT).
Cine a dat si cine a luat cei mai multi bani din publicitate in 2012

Conform studiului de Monitorizare a
Investitiilor in Publicitate (MIP) pentru Presa Scrisa, Radio, Online
si OOH realizat de BRAT in anul 2012 publicitatea totala pentru cele
4 medii monitorizata in cadrul MIP a fost de aproximativ 656 milioane
euro (valoare ratecard).

Publicitatea standard/barter reprezinta
aproximativ 71% din totalul volumului de publicitate, in timp ce
promovarea de produse media (presa scrisa, siteuri web, statii radio
sau tv) de tip self-promotion sau cross–promotion a inregistrat
aproximativ 19% din totalul volumelor de publicitate.

Mica publicitate constituie aproximativ
4% din totalul anului 2012, iar parteneriatele media si campaniile
pro-bono au insumat aproximativ 6%.


Proiectele realizate cu fonduri
europene au beneficiat de promovare de aproximativ 7,6 milioane de
EURO pe toate cele 4 medii monitorizate in 2012.

Analizele
urmatoare sunt efectuate doar pe baza publicitatii standard / barter
monitorizata pe baza valorilor de lista a tarifelor de publicitate
(ratecard) a celor 4 medii monitorizate in 2012.

Evolutia
lunara a volumului publicitatii pe toate cele 4 medii poate fi
analizata in graficul de mai jos:

Principalele sectoare de activitate
care au investit in publicitate in 2012 pot fi vizualizate in tabelul
de mai jos. Primele 10 sectoare de activitate au efectuat aproximativ
53% din totalul investitiilor in publicitate pentru anul 2012.

Fiecare dintre cele 10 sectoare de
activitate din topul clasamentului au utilizat cele 4 medii in
comunicarea lor, astfel:

Din punct de vedere al clientilor care
au investit cel mai mult in publicitate in 2012, Orange si Vodafone
detin primele doua pozitii, urmati de Domo Retail si Procter&Gamble.
Primele 20 de companii totalizeaza impreuna aproximativ 30% din
totalul investitiilor in publicitate pentru anul 2012.

In ceea ce priveste principalele marci
de bunuri si servicii promovate in presa scrisa, radio, online si OOH
in anul 2012 clasamentul poate fi analizat in tabelul de mai jos.
Primele 20 marci au constituit aproximativ 19% din totalul volumului
de publicitate consumat in 2012.

In cazul presei scrise, publicatia care
a atras cele mai mari volume de publicitate din partea clientilor de
publicitate in anul 2012 a fost Ziarul Financiar. Primele 10
publicatii potrivit volumului de publicitate pot fi analizate in
tabelul de mai jos. Aceste publicatii au atras impreuna aproximativ
31% din totalul publicitatii din presa scrisa.

In cazul publicitatii radio, in
monitorizare sunt incluse doar cele mai importante 8 statii radio.
Distributia volumului de publicitate atras de fiecare dintre aceste
statii radio o regasiti in tabelul de mai jos:

In cazul site-urilor web, primele doua
pozitii din punct de vedere al volumului de publicitate atras de la
clientii de publicitate sunt ocupate de catre libertatea.ro si
cancan.ro, urmate de catre antena3.ro si ziare.com. Primele 10
site-uri din punct de vedere al publicitatii au atras aproximativ 52%
din totalul publicitatii online.

In cazul panotajului, in
monitorizare sunt incluse doar cele mai importante 10 companii de
OOH. Distributia investitiilor in publicitate intre aceste companii o
regasiti in tabelul de mai jos:

Monitorizarea investitiilor in
publicitate (MIP) este realizata de BRAT incepand cu 2011 si pune la
dispozitia pietii de media si publicitate informatii complete despre
campanile publicitare desfasurate in cadrul publicatiilor tiparite,
emisiunilor statiilor radio, site-urilor web si locatiilor OOH.
Monitorizarea este realizata pe baza de standard si metdologii create
si acceptate de industria de media si publicitate.

In cadrul
studiului de Monitorizare a Investitiilor in Publicitate sunt
inscrise peste 250 dintre cele mai relevante publicatii nationale,
locale si regionale, 8 statii radio nationale, aproximativ 3.000 de
site-uri web, precum si 10 cele mai importante companii de OOH. In
cazul publicitatii online sunt monitorizate doar campanile
publicitare de tip display, si nu este inclusa publicitatea servita
de site-uri specializate cum ar fi Google, Facebook, Yahoo, etc.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
1 leu pentru fiecare ambalaj SGR. Hipermarketul care promite românilor că nu vor mai sta la coadă
1 leu pentru fiecare ambalaj SGR. Hipermarketul care promite românilor că nu vor mai sta la coadă
Taxă nouă pe facturile românilor. Câți bani trebuie să plătești în plus dacă stai la bloc
Taxă nouă pe facturile românilor. Câți bani trebuie să plătești în plus dacă stai la bloc
Banii de pensie pentru decembrie. Anunț oficial de la Guvern! Probleme rezolvate, vești importante pentru români!
Banii de pensie pentru decembrie. Anunț oficial de la Guvern! Probleme rezolvate, vești importante ...
Cel mai înalt și mai frumos drum din România va fi modernizat. Anunț de la CNAIR pentru turiștii fascinați de Transalpina
Cel mai înalt și mai frumos drum din România va fi modernizat. Anunț de la CNAIR pentru turiștii ...
55.000 de euro pentru români. Încep înscrierile!
55.000 de euro pentru români. Încep înscrierile!
Este complet ilegal în locuințele din România. Poliția intră peste tine și confiscă tot
Este complet ilegal în locuințele din România. Poliția intră peste tine și confiscă tot
WhatsApp introduce funcția de transcriere a mesajelor vocale. Va salva foarte mult timp utilizatorilor
WhatsApp introduce funcția de transcriere a mesajelor vocale. Va salva foarte mult timp utilizatorilor
Scandal la Coca-Cola! Reclama de Crăciun din 2024, distrusă de furia publicului după ce s-a aflat cine a realizat-o
Scandal la Coca-Cola! Reclama de Crăciun din 2024, distrusă de furia publicului după ce s-a aflat ...
Bani de stat pentru români. Cine primeşte 2.300 de lei direct pe card de la 2 decembrie 2024
Bani de stat pentru români. Cine primeşte 2.300 de lei direct pe card de la 2 decembrie 2024
Concedieri masive la o firmă cu mii de angajaţi în România. Peste 5.500 de locuri de muncă sunt în pericol
Concedieri masive la o firmă cu mii de angajaţi în România. Peste 5.500 de locuri de muncă sunt ...
Ursula von der Leyen aduce vestea mult așteptată: România, aproape de aderarea la spațiul Schengen
Ursula von der Leyen aduce vestea mult așteptată: România, aproape de aderarea la spațiul Schengen
Pericol pentru UE. Un acord riscă să se prăbușească, iar pierderile ar fi devastatoare!
Pericol pentru UE. Un acord riscă să se prăbușească, iar pierderile ar fi devastatoare!
ANAF avertizează: Mesajele false care îți pot pune în pericol datele personale!
ANAF avertizează: Mesajele false care îți pot pune în pericol datele personale!
Tichete sociale de sărbători. Distribuirea începe pe 9 decembrie
Tichete sociale de sărbători. Distribuirea începe pe 9 decembrie
Acces la internet aproape total în orașele UE. 95% dintre gospodării sunt conectate!
Acces la internet aproape total în orașele UE. 95% dintre gospodării sunt conectate!
Aurul strălucește la maxim istoric. Prețul atinge un nou record mondial
Aurul strălucește la maxim istoric. Prețul atinge un nou record mondial
Elevii din România care vor primi 1100 lei. Condițiile pe care trebuie să le indeplinească
Elevii din România care vor primi 1100 lei. Condițiile pe care trebuie să le indeplinească
Problemele pieței de mașini electrice se adâncesc, atât în România, cât și la nivel global
Problemele pieței de mașini electrice se adâncesc, atât în România, cât și la nivel global