Studiul a fost realizat la initiativa Confident Communications si implementat cu ajutorul companiei de cercetare de piata B2B Trendelligent (www.trendelligent.ro), in perioada ianuarie – februarie 2013, prin interviuri cu 50 de antreprenori (IMM-uri) din domenii precum consultanta in management, avocatura, moda, resurse umane, fonduri europene, executive search, industria ospitalitatii, educatie, servicii medicale si turism.
Aceste companii au 20 – 100 de angajati si cifre de afaceri cuprinse intre 1 – 2 milioane de euro.
“Consideram ca
antreprenorii cu afaceri mici-medii sunt o nisa care nu este
exploatata indeajuns de agentiile de comunicare si am initiat acest
studiu calitativ tocmai pentru a afla direct de la ei care sunt
perceptia si cunostintele lor referitoare la serviciile de comunicare
specializata. Totodata studiul a venit ca urmare a viziunii unor
antreprenori prin care PR-ul, ca sa merite investitia, ar trebui sa
insemne vanzare imediata, sau ca PR-ul nu are un loc important in
cresterea afacerii care a ajuns la o pozitie stabila in piata doar
prin eforturile antreprenorului“, a declarat Mara Gojgar,
managing partner Confident Communications.
Majoritatea nu apeleaza la agentii specializate
Conform studiului, 60% dintre
respondenti au un plan de comunicare, iar dintre acestia doar 30% au
apelat la servicii specializate, restul de 70% fiind arhitectii
propriului plan de promovare.
Cu toate acestea, 90% dintre
respondenti sunt de acord ca serviciile de relatii publice
specializate i-ar ajuta in cresterea afacerii.
Presa, mai putin importanta decat Facebook!
Canalele de comunicare considerate cele
mai utile sunt website-ul, blog-ul si media sociale (40%), urmate de
relatiile cu presa (35%) si parteneriatele strategice/cross marketing
(25%).
Asa cum reiese din studiu,
antreprenorii sunt de acord ca principalul rol al relatiilor publice
este acela de a creste notorietatea (45%), reputatia si
credibilitatea companiei (30%), in timp ce 25% considera ca PR-ul ar
trebui sa aiba un impact direct in vanzari.
Criteriile de selectie nu prea tin de serviciile oferite de agentii
In ceea ce priveste criteriile pe baza
carora antreprenorii intervievati isi aleg agentiile de comunicare,
cel mai mare impact il au referintele personale (40%), urmate de
portofoliul de clienti al agentiei (35%), de intalnirile in persoana
(20%) si serviciile oferite (5%).
La intrebarea referitoare la relatia ideala client-agentie, 35% dintre respondenti au mentionat ca pentru ei cel mai important este ca agentia sa le impartaseasca spiritul antreprenorial si sa sustina dezvoltarea companiei pe baza obiectivelor stabilite, 30% orientarea agentiei catre produs si client, 25% si-au dorit o agentie focusata si credibila, 10% realista si orientata catre o relatie de afaceri pe termen lung.
Taxa lunara de agentie pe care
antreprenorii sunt dispusi sa o plateasca este de 1.000 -2.500 euro
(65%), 500 -1.000 euro (25%), 3.000-4.000 euro (10%).
Confident Communications este un butic
de marketing – PR care ofera servicii de comunicare corporate si de
brand precum si comunicare specializata B2B si B2C pentru companii
medii si mari.
Trendelligent este o companie care
ofera servicii de audit si studii de marketing, studii de satisfactie
a clientilor, a angajatilor, studii de testare pentru noi
produse/concepte, studii de (re)segmentare, studii de
(re)pozitionare, de pret pentru companiile B2B.
Citeste si Departament de PR intern sau
servicii externalizate? Cum gestionezi imaginea profitabil