Unul din efectele
acestei transformari in curs este faptul ca 70% dintre companiile
identificate in studiu drept lideri digitali sunt dispuse sa
accepte pierderi de venituri pe termen scurt
pentru a favoriza dezvoltarea digitala pe termen lung.
Companiile de media si divertisment se
afla in fata unor oportunitati fara precedent care le pot
ajuta sa ofere servicii dedicate audientelor conectate
digital de astazi, fie prin
media adresate direct catre consumator (D2C), fie prin cele
business-to-business (B2B).
In acelasi timp,
companiile trebuie sa faca fata si provocarilor
– de la schimbarile rapide in comportamentul clientilor, la
tehnologiile cu evolutie rapida din zona mobilitatii inteligente,
a retelelor sociale, din cloud
computing si big data analytics.
Domeniul emergent
reprezentat de big data, care este esential pentru noile
companii multi-platforma de media si divertisment, orientate catre
client, ofera un exemplu
relevant atat in
ceea ce priveste pasii importanti de urmat cat si
provocarile dure care
se mentin ? chiar
si pentru liderii digitali.
“Vocea”
clientului determina schimbari tehnologice radicale
Studiul EY arata ca
85% dintre liderii digitali doresc sa construiasca relatii directe cu
clientii. Concluziile studiului subliniaza faptul ca acest tip de
relatii reprezinta fundamentul pentru o noua „intimitate
radicala”, bazata pe un profil de 360
de grade al comportamentului
si dorintelor clientilor atunci cand acceseaza tehnologiile mobile,
retelele sociale, cand sunt on-line, la domiciliu,
in sali de spectacol sau la
locul de munca.
De exemplu: 77%
dintre liderii digitali spun ca
au acces la datele clientilor in timp
real, 64% dintre ei considera „crearea unei culturi a inovarii”
o prioritate strategica, iar 57% acorda
o importanta similara „ascultarii dorintelor clientilor si
evaluarii interactiunii cu acestia”. Combinatia dintre aceste
doua strategii face posibila punerea relatiei cu audienta in centrul
demersului inovativ.
„Chiar daca in
momentul de fata aceste concluzii ale studiului pot parea departe de
piata din Romania,
este suficient sa observam ca si aici clientii finali au deja
un control fara precedent asupra consumului de continut, pe toate
coordonatele – cum, cand si unde. Inovarea continua permisa de noile
tehnologii transforma interactiunea companiilor de media cu clientii
lor si cere o cu totul alta abordare. Niciun produs sau serviciu nou,
de unul singur, nu mai poate constitui ‘solutia’. Castigatorii vor fi
cei care vor sti sa construiasca sisteme, procese si culturi
organizationale care sa genereze constant inovatii validate de
reactia in timp real a clientilor”, spune Elena Badea, director
de marketing, EY Romania.
Puterea conferita de big data si
provocarile ridicate de acestea
Companiile de media
si divertisment se confrunta adesea cu problemele generate de
operarea cu big data. Acestea includ informatii generoase, colectate
pe masura ce clientii acceseaza, se implica sau renunta sa
vizualizeze anumite continuturi sau servicii oferite. Companiile din
media si divertisment se vad nevoite sa analizeze fiabilitatea
datelor colectate, dar si sa-si dezvolte abilitati si instrumente
necesare pentru a putea folosi toata aceasta informatie in
dezvoltarea de produse noi sau in generarea de informatii relevante
pentru demersul lor de marketing.
Mai exact:
Privind dincolo de
grupul liderilor digitali, studiul arata ca celelalte companii de
media si divertisment se confrunta cu provocari
si mai mari
privind gestionarea big data. Astfel, doar
11%
dintre aceste companii folosesc rezultatele generate de analiza big
data. in conditiile in care 81% dintre
liderii digitali declara
ca pot integra informatiile
provenind din doua sau trei canale pentru
a obtine un
profil mai fidel al
audientei, doar 64% din celelalte
companii sustin ca au aceasta capacitate.
Alte concluzii ale
raportului:
RaportulEY
– Sustaining digital leadership! – are la baza un sondaj derulat cu
peste 550 de directori executivi din companii de media si
divertisment si de tehnologie de la nivel global, precum si
cercetari, date si analize furnizate de parteneri EY. Respondentii
din sondaj provin din domenii precum publicitate, transmisiune prin
cablu , publishing si servicii deinformare, divertisment, jocuri
interactive, muzica si retele sociale, precum si din domeniul
tehnologiei.
Citeste si:
Industria de media si divertisment – increzatoare in revenirea
economiei globale
Zodia cenzurii:
Filme si clipuri interzise, posturi TV inchise. Cine plateste?