„Cosmeticele” au facut investitii brute de 480 mil. euro anul trecut, iar telecomul a cheltuit 349 mil. euro, arata studiul Media Fact Book al agentiei Initiative.
A doua pozitie a topului advertiserilor din 2007 e ocupata de industria de ingrijire a parului (hair care), cu cheltuieli brute de 434 mil. euro.
Pe locul trei urmeaza bancile si asigurarile, cu investitii brute in publicitate de 423 mil. euro, in conditiile in care acum doi ani nu faceau parte din primii 10 advertiseri din Romania. Anul trecut, in Romania s-a lansat sistemul de pensii private, care a investit puternic in publicitate.
Pe locul cinci s-au aflat anul trecut producatorii de bere, cu cheltuieli brute de 297 mil. euro, dupa ce in 2006 ocupau locul secund in ierarhia celor mai mari advertiseri din Romania.
Producatorii de detergenti (laundry products) au ocupat locul sase in ierarhie anul trecut, cu 290 mil euro brut, in urcare de locul 9 ocupat in 2006, cu 150 mil. euro.
Jucatorii din igiena s-au aflat pe locul 7 in clasamentul celor mai mari advertiseri realizat de autorii Media Fact Book, cu 286 mil. euro, urcand o pozitie fata de 2006, cand cheltuisera suma bruta de 159 mil. euro.
Pozitia a opta a fost ocupata de industria de produse de curatat, care au investit 275 mil euro in publicitate anul trecut.
Producatorii si furnizorii de echipamente si servicii optico medicale s-au clasat pe locul 9, cu suma bruta de 268 mil euro, dupa ce in 2006 erau pe locul 7, cu 163 mil. euro investitii brute in publicitate.
Producatorii de lactate au coborat de pe locul 6, detinut in 2006 cu 172 mil. euro, pe locul 10 anul trecut, cand au investit in promovare 252 mil. euro, brut.