Cererea clientilor pentru publicitate va scadea in curand, avertizeaza Prajisteanu.
„Este un efect inevitabil la ceea ce se intampla cu veniturile consumatorilor. Valul de disponibilizari si reducerile salariale anuntate in sistemul bugetar inseamna mai putini bani pentru consum. Investitiile in publicitate vor scadea cu cel putin 10% anul acesta, fata de 2009”, a precizat seful MEC Romania.
Bogdan Prajisteanu este membru Key People.
Piata locala de media a scazut in 2009 cu circa 38%, fata de 2008, potrivit raportului Media Fact Book. Publicitatea pe TV a raportat un declin de 33% anul trecut, totalizand 225 milioane euro.
In ianuarie 2010, investitiile pe TV intrau cu un minus de 20% fata de ianuarie 2009, nota Catalin Tolontan pe blogul personal, scaderea fiind „mai abrupta decat estimasera atat statiile, cat si agentiile si clientii”.
Adrian Sarbu, CEO-ul CME (Central European Media Enterprises), compania care detinde Pro TV, a venit cu un mesaj pozitiv in aprilie 2010, cand afirma ca preturile pe piata publicitatii TV din Europa Centrala si de Est vor incepe sa creasca incepand din a doua jumatate a anului, dupa ce au atins nivelul minim in primele 3 luni ale lui 2010.
In schimb, seful MEC Romania nu crede intr-o redresare a investitiilor pe TV in 2010, ci se asteapta la un nou declin al preturilor practicate de statiile de televiziune.