- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Publicitatea online locala: Ce industrii au investit cel mai mult in reclama

16 Dec, 11:18 • adrian.mihaltianu
Valoarea pietei de publicitate online pe primul semestru al anului in curs a fost de 45,5 milioane de lei, cu 2% mai putin comparativ cu primul semestru al anului 2012, conform celei mai recente editii a studiului ROADS (Romanian Online Advertising Study). Vezi ce industrii au investit in publicitatea online.
Publicitatea online locala: Ce industrii au investit cel mai mult in reclama

Industria Telecom isi mentine
suprematia in ceea ce priveste sumele investite in publicitatea
online autohtona in prima jumatate a anului 2013, contribuind cu 7,3
milioane lei la o piata de 45,5 mil lei, valoarea totala raportata de
participantii la cel mai recent studiu ROADS.

Topul celor mai mari
industrii investitoare este completat la distanta de
sectorul
bancar
(4,4 milioane lei) si auto
(4,2 milioane lei).

In privinta
formatelor
, cele Embedded raman
de departe cele mai utilizate in publicitatea online in primul
semestru al anului 2013, urmate la o distanta considerabila de
Interruptive Formats, se arata intr-un comunicat transmis luni de IAB
Romania.

Legat de dinamica pietei masurate in
cadrul studiului, se observa o tendinta de scadere, atat fata de
semestrul similar (S1) al anului trecut (2%), cat si fata de cea de-a
doua jumatate a anului – S2 2012 (fata de care s-a inregistrat o
scadere de 12%). Tinand cont de valoarea raportata de grupul de
referinta, scaderea pietei este si mai abrupta – 23% fata de S2 2012
si 17% fata de S1 2012.

Anul
acesta, au fost incluse pentru prima data si o serie de agentii de
media, in scopul masurarii investitiilor si in retele externe, nu
doar la publisherii autohtoni. Au fost introduse 3 segmente noi:
search engines, social media
si foreign
networks. Astfel, numarul companiilor participante la studiu a ajuns
la 23, in conditiile excluderii a 2 companii care nu au furnizat
datele in timp util. Acest demers va continua si pentru editiile din
anii viitori.

„Publicitatea
online continua sa aiba un bun
potential
de crestere
pe termen mediu si lung,
iar rezultatele pe primul semestru al anului 2013 pot sa fie un
incident de etapa, in conditiile in care bugetele de marketing ale
companiilor au fost sub presiune in aceasta perioada. Este insa
nevoie de mai mult timp pentru ca marketerii sa se deprinda cu
posibilitatile oferite de mediul online, iar companiile de media si
advertiserii trebuie sa identifice noi modalitati de a livra
rezultate cuantificabile clientilor de publicitate online pentru a-i
determina sa investeasca in promovare, chiar si in conditiile
economice dificile actuale”, a declarat Bogdan Belciu, partener,
servicii de consultanta pentru management, PwC Romania, firma care
deruleaza studiul ROADS pentru IAB Romania.

Inceputul anului
a fost unul foarte prudent in ce priveste investitiile in
publicitatea online – asa cum ne dam seama din rezultatele primului
semestru, este un an de incercare pentru publisherii locali. Ne
asteptam, insa, la o
revigorare pentru a
doua jumatate a anului 2013
, o crestere
probabil generata si de perioadele de promotii si stimulare a
cumparaturilor. Anul acesta, am introdus in studiul ROADS si
agentiile media, iar cele trei segmente noi (search engines, social
media si foreign networks) cu siguranta ne vor ajuta sa identificam
mai clar structura investitiilor in publicitate online si sa sporim
relevanta studiului. Asteptam in editiile viitoare si mai multi
participanti din aceasta categorie”, a declarat Cristi Petriceanu,
presedinte, IAB Romania.

Realizat incepand cu
anul 2008, ROADS (Romanian Online Advertising Study) ofera date
relevante despre incasarile nete provenite din publicitate online si
contorizeaza atat datele furnizate de catre publisherii care vand
direct din propriul portofoliu de site-uri, cat pe si cele furnizate
de catre regii. Cel mai recent studiu ROADS a fost realizat pentru
primul semestru al anului 2013, pe un esantion de 23 de companii,
care reprezinta aproximativ 1.280 dintre site-urile existente in
Romania.

IAB Romania a fost
creata in anul 2006 si reuneste cele mai importante companii din
domeniul publicitatii pe internet: regii de media, agentii de
publicitate, furnizori de servicii in domeniul publicitatii online,
publisheri autohtoni si filiale internationale. Asociatia IAB Romania
este o asociatie profesionala, fara scop lucrativ, neguvernamentala,
apolitica si autonoma.


Citeste si:
Ritmul de crestere a
cheltuielilor globale cu publicitatea se va stabiliza in 2013

Publicitatea globala: America Latina si Asia-Pacific, cele mai mari
cresteri

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Căsătoriile și divorțurile devin mai scumpe din 2025. Taxele se dublează
Căsătoriile și divorțurile devin mai scumpe din 2025. Taxele se dublează
Program Kaufland, Lidl, Carrefour și al altor supermarketuri de sărbători. Sunt deschise până târziu în Ajunul Crăciunului
Program Kaufland, Lidl, Carrefour și al altor supermarketuri de sărbători. Sunt deschise până târziu ...
Ce se întâmplă dacă pui 500 ml de oțet în mașina de spălat. Trucul ieftin pe care îl știu puține gospodine
Ce se întâmplă dacă pui 500 ml de oțet în mașina de spălat. Trucul ieftin pe care îl știu puține ...
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă la scurt timp de la publicare. Dezvăluirile fotografului Familiei Regale
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă ...
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de patiserie de Crăciun
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de ...
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat și el, prea devreme”
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat ...
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu se aștepta la un asemenea răspuns
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu ...
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare la centrale
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare ...
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. Apoi anunțăm propunerea de premier”
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. ...
Cât câștigă un român în Germania. Muncește la o fermă 310 ore pe lună: „Diferă în funcție de câte ore ai într-o lună”
Cât câștigă un român în Germania. Muncește la o fermă 310 ore pe lună: „Diferă în funcție ...