Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Publicitatea online locala: Ce industrii au investit cel mai mult in reclama

16 Dec, 11:18 • adrian.mihaltianu
Valoarea pietei de publicitate online pe primul semestru al anului in curs a fost de 45,5 milioane de lei, cu 2% mai putin comparativ cu primul semestru al anului 2012, conform celei mai recente editii a studiului ROADS (Romanian Online Advertising Study). Vezi ce industrii au investit in publicitatea online.
Publicitatea online locala: Ce industrii au investit cel mai mult in reclama

Industria Telecom isi mentine
suprematia in ceea ce priveste sumele investite in publicitatea
online autohtona in prima jumatate a anului 2013, contribuind cu 7,3
milioane lei la o piata de 45,5 mil lei, valoarea totala raportata de
participantii la cel mai recent studiu ROADS.

Topul celor mai mari
industrii investitoare este completat la distanta de
sectorul
bancar
(4,4 milioane lei) si auto
(4,2 milioane lei).

In privinta
formatelor
, cele Embedded raman
de departe cele mai utilizate in publicitatea online in primul
semestru al anului 2013, urmate la o distanta considerabila de
Interruptive Formats, se arata intr-un comunicat transmis luni de IAB
Romania.

Legat de dinamica pietei masurate in
cadrul studiului, se observa o tendinta de scadere, atat fata de
semestrul similar (S1) al anului trecut (2%), cat si fata de cea de-a
doua jumatate a anului – S2 2012 (fata de care s-a inregistrat o
scadere de 12%). Tinand cont de valoarea raportata de grupul de
referinta, scaderea pietei este si mai abrupta – 23% fata de S2 2012
si 17% fata de S1 2012.

Anul
acesta, au fost incluse pentru prima data si o serie de agentii de
media, in scopul masurarii investitiilor si in retele externe, nu
doar la publisherii autohtoni. Au fost introduse 3 segmente noi:
search engines, social media
si foreign
networks. Astfel, numarul companiilor participante la studiu a ajuns
la 23, in conditiile excluderii a 2 companii care nu au furnizat
datele in timp util. Acest demers va continua si pentru editiile din
anii viitori.

„Publicitatea
online continua sa aiba un bun
potential
de crestere
pe termen mediu si lung,
iar rezultatele pe primul semestru al anului 2013 pot sa fie un
incident de etapa, in conditiile in care bugetele de marketing ale
companiilor au fost sub presiune in aceasta perioada. Este insa
nevoie de mai mult timp pentru ca marketerii sa se deprinda cu
posibilitatile oferite de mediul online, iar companiile de media si
advertiserii trebuie sa identifice noi modalitati de a livra
rezultate cuantificabile clientilor de publicitate online pentru a-i
determina sa investeasca in promovare, chiar si in conditiile
economice dificile actuale”, a declarat Bogdan Belciu, partener,
servicii de consultanta pentru management, PwC Romania, firma care
deruleaza studiul ROADS pentru IAB Romania.

Inceputul anului
a fost unul foarte prudent in ce priveste investitiile in
publicitatea online – asa cum ne dam seama din rezultatele primului
semestru, este un an de incercare pentru publisherii locali. Ne
asteptam, insa, la o
revigorare pentru a
doua jumatate a anului 2013
, o crestere
probabil generata si de perioadele de promotii si stimulare a
cumparaturilor. Anul acesta, am introdus in studiul ROADS si
agentiile media, iar cele trei segmente noi (search engines, social
media si foreign networks) cu siguranta ne vor ajuta sa identificam
mai clar structura investitiilor in publicitate online si sa sporim
relevanta studiului. Asteptam in editiile viitoare si mai multi
participanti din aceasta categorie”, a declarat Cristi Petriceanu,
presedinte, IAB Romania.

Realizat incepand cu
anul 2008, ROADS (Romanian Online Advertising Study) ofera date
relevante despre incasarile nete provenite din publicitate online si
contorizeaza atat datele furnizate de catre publisherii care vand
direct din propriul portofoliu de site-uri, cat pe si cele furnizate
de catre regii. Cel mai recent studiu ROADS a fost realizat pentru
primul semestru al anului 2013, pe un esantion de 23 de companii,
care reprezinta aproximativ 1.280 dintre site-urile existente in
Romania.

IAB Romania a fost
creata in anul 2006 si reuneste cele mai importante companii din
domeniul publicitatii pe internet: regii de media, agentii de
publicitate, furnizori de servicii in domeniul publicitatii online,
publisheri autohtoni si filiale internationale. Asociatia IAB Romania
este o asociatie profesionala, fara scop lucrativ, neguvernamentala,
apolitica si autonoma.


Citeste si:
Ritmul de crestere a
cheltuielilor globale cu publicitatea se va stabiliza in 2013

Publicitatea globala: America Latina si Asia-Pacific, cele mai mari
cresteri

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Revolut, nouă funcție în România! Ce vor putea face clienții, direct din aplicația mobilă
Revolut, nouă funcție în România! Ce vor putea face clienții, direct din aplicația mobilă
Avertismentul BNR pentru toți românii! Cum puteți să rămâneți fără bani în cont. Noile metode de înșelătorie practicate în numele instituțiilor statului
Avertismentul BNR pentru toți românii! Cum puteți să rămâneți fără bani în cont. Noile metode ...
Micutzu invită prezidențiabilii la dezbatere! Când și cum se va desfășura
Micutzu invită prezidențiabilii la dezbatere! Când și cum se va desfășura
Fabrici vestite din România pun lacătul din cauza datoriilor. Numele care se pregătesc să dispară în 2025
Fabrici vestite din România pun lacătul din cauza datoriilor. Numele care se pregătesc să dispară ...
Cutremur în sistemul de pensii! Casa de Pensii face anunțul așteptat de milioane de români
Cutremur în sistemul de pensii! Casa de Pensii face anunțul așteptat de milioane de români
Categoria de persoane care are 10 zile libere de la stat în luna aprilie. S-a dat o nouă lege
Categoria de persoane care are 10 zile libere de la stat în luna aprilie. S-a dat o nouă lege
Chef Cătălin Scărlătescu, investiție de milioane în Delta Dunării! Celebrul bucătar va apărea într-o nouă emisiune de la Pro TV
Chef Cătălin Scărlătescu, investiție de milioane în Delta Dunării! Celebrul bucătar va apărea ...
Michelin își mută producția în România și reduce previziunile pentru 2025! Ce urmează pentru angajați și piața auto
Michelin își mută producția în România și reduce previziunile pentru 2025! Ce urmează pentru ...
Victor Ponta nu-l mai vrea pe Marcel Ciolacu premier: “Ar trebui să se retragă de urgență din funcția de premier”
Victor Ponta nu-l mai vrea pe Marcel Ciolacu premier: “Ar trebui să se retragă de urgență din funcția ...
Fabrica românească de medicamente care cucerește lumea. Profit uriaș și exporturi pe trei continente!
Fabrica românească de medicamente care cucerește lumea. Profit uriaș și exporturi pe trei continente!
Schimbări de șefi la Hidroelectrica, după ce acționarii au revocat din funcție trei membri ai Consiliului de Supraveghere
Schimbări de șefi la Hidroelectrica, după ce acționarii au revocat din funcție trei membri ai Consiliului ...
Super-promoții la Auchan până pe 22 aprilie. Reduceri de până la 57% la cosmetice, produse de curățenie, dar și alimente
Super-promoții la Auchan până pe 22 aprilie. Reduceri de până la 57% la cosmetice, produse de curățenie, ...
Noua TAXĂ care lovește toți românii. Nu se poate evita, autoritățile au deja strategia!
Noua TAXĂ care lovește toți românii. Nu se poate evita, autoritățile au deja strategia!
David Popovici își consolidează dominanța. Al doilea titlu național consecutiv, un triumf senzațional!
David Popovici își consolidează dominanța. Al doilea titlu național consecutiv, un triumf senzațional!
Ce daune morale trebuie să plătească Gheorghe Burnei, medicul acuzat de malpraxis
Ce daune morale trebuie să plătească Gheorghe Burnei, medicul acuzat de malpraxis
Noul concept de hipermarket care a apărut în București. Are cele mai mici prețuri
Noul concept de hipermarket care a apărut în București. Are cele mai mici prețuri
Smiley, Alex Velea și Connect-R lansează „Nu mă ierta”. Începutul unei colaborări muzicale de senzație!
Smiley, Alex Velea și Connect-R lansează „Nu mă ierta”. Începutul unei colaborări muzicale de ...
ANSVSA lovește puternic: Amenzi de peste 2,2 milioane de lei în industria alimentară pentru nereguli majore!
ANSVSA lovește puternic: Amenzi de peste 2,2 milioane de lei în industria alimentară pentru nereguli ...