- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Saftoiu: Lipsa agentiilor de PR politic transforma candidatii in \”detergenti\”

16 Apr, 16:17 • andra.gheorghe
Numarul insuficient de agentii specializate pe relatii publice (PR) in sfera politica obliga politicienii sa apeleze la specialistii din PR-ul comercial, care de cele mai multe ori isi transforma clientii in "detergenti", a declarat miercuri Adriana Saftoiu, directorul agentiei Capital Promotion si fost consilier al presedintelui Basescu.
Saftoiu: Lipsa agentiilor de PR politic transforma candidatii in \detergenti\

„Dezbaterile televizate sunt folosite in mod excesiv, majoritatea clientilor isi vad prezenta in spatiul TV nu numai ca indispensabila, dar chiar ca instrument sigur, care aduce victoria in campanie”, a afirmat Saftoiu, adaugand ca regula de baza in campanie a devenit „du-te la TV”.

Potrivit acesteia, miza pe televiziune poate fi, in multe situatii, calea spre esec, atat pentru candidatii care se abat de la obiective si pierd cursa electorala, cat si pentru agentii, care descopera ca au lacune in partea de strategie.

Adriana Saftoiu a recunoscut faptul ca foarte multi candidati si-au castigat campaniile la televizor, insa cu precizarea ca nu oricine poate acest lucru: „Niciodata n-o sa poti transforma, ca specialist in comunicarea de tip politic, o martoaga intr-un cal de curse”.

„Daca iti expui candidatul in fata camerei, fara sa cunosti obiectivul principal al campaniei, risti sa-i expui tocmai punctele slabe si sa pierzi”, a explicat directorul Capital Promotion.

„Mai mult, trebuie avut intotdeauna in vedere faptul ca specialistii sau consultantii in PR au obligatia de a-si avertiza clientul asupra riscurilor pe care le presupune o campanie. Nu te poti rezuma la TV, afise si bannere, trebuie sa studiezi in profunzime fisa candidatului, ca sa stii ce strategii merita aplicate”, a mai spus Saftoiu.

Fisa candidatului presupune totalitatea informatiilor referitoare la profilul acestuia: de la expertiza profesionala pana la profil psihologic sau detalii intime. In functie de aceasta fisa, spune Saftoiu, omul de PR ar trebui sa aleaga intre a lucra sau nu pentru clientul care-i solicita serviciile.

„Daca alegi sa lucrezi cu un om care nu stie sa construiasca un program politic, fara sa pui accentul pe ce poate sa faca, inseamna sa-ti tii gura pentru bani. Si in cazul unui esec, iti iei banii si te duci acasa”, a mai precizat aceasta.

Adriana Saftoiu, directorul agentiei specializate pe PR politic Capital Promotion a vorbit miercuri, in cadrul conferintelor Olimpiadelor Comunicarii, desfasurate in perioada 15-16 aprilie, la Palatul Parlamentului din Capitala.

Urmărește Daily Business pe Google News