„Este nevoie de un slogan atragator, pentru a capta atentia pe Facebook”, este de parere Andreas Filipescu, managing partner la Time24.ro, site de vanzari de ceasuri.
„Se poate incerca o perioada de proba cu un buget mic, de cateva sute de euro, pentru a se gasi formula potrivita. Important este ca cel ce doreste sa inceapa o campanie de promovare pe Facebook sa si aiba o prezenta activa acolo, printr-o pagina proprie”, a mai spus Filipescu.
De trei saptamani, Time24.ro a lansat o campanie de publicitate pe Facebook, in care investeste circa 20 euro/zi.
Urmare a campaniei, cresterea de vanzari este modesta, „dar raportul CPC (cost-per-click – n.r.) este acceptabil: circa 500 click-uri pe zi generate din Facebook”, spune Filipescu. Campania targeteaza romani intre 24-55 ani. Fata de AdWords, serviciul de publicitate al Google, costul per click este mai mic, mai spune Filipescu.
Marius Negre, business development manager la site-ul de rezervari bilete Vola.ro, considera ca este esential ca, inainte de a investi mai multi bani in publicitate, sa fie testate mai multe variante, in perioade scurte de timp, cu fonduri minime.
„Singura metoda de a iti da seama ce se potriveste companiei tale este sa incerci cat mai multe variante. Noi am testat cateva variante total diferite de campanii, pana cand am ajuns la solutia pe care o aplicam in acest moment”, a declarat pentru DailyBusiness.ro oficialul companiei.
Prima campanie a Vola.ro pe Facebook a inceput in noiembrie 2009.
„Am testat cateva zile, cu rezultate nu foarte bune. In martie 2010 am reluat campania odata cu relansarea paginii Vola.ro, de data asta cu rezultate mult mai bune”, a spus Negre.
„Avem o campanie CPC cu targetare pe Romania, persoane adulte. Avand in vedere ca suntem o agentie online axata pe tarife cat mai mici, nu am facut niciun fel de segmentare suplimentara legata de resedinta, studii, varsta. Stim ca toata lumea isi doreste sa plateasca mai putin pentru calatorii”, a precizat Marius Negre.
[quote=Andreas Filipescu, Time24.ro]Verificarea afisarilor nu se poate controla si vedea pe Facebook. Trebuie avut incredere in raportul retelei[/quote]
Din martie pana in prezent, Vola.ro a investit circa 2.500 euro in publicitate pe Facebook. In acest interval, campania de publicitate a generat peste 40,1 milioane afisari si peste 11.000 de click-uri.
„Perioada este insa prea scurta pentru a putea analiza vanzarile generate din Facebook, insa oricum nu acesta este scopul nostru principal, ci acela de a crea o legatura mai stransa cu clientii”, a declarat Negre.
Intrebat cum ar compara eficienta unei campanii pe Facebook fata de una AdWords, care functioneaza pe principii similare, Marius Negre a spus ca o asemenea paralela este dificil de facut.
„Rezultatele pe care le asteptam de la cele doua campanii sunt diferite, dar daca ne referim efectiv la cifre, rezultatele Google AdWords sunt mai bune, deoarece targetam potentiali clienti aflati in proces de cumparare. In cazul Facebook ne bazam pe o probabilitate de cumparare viitoare”.
Mircea Scarlatescu, managing partner la compania FYB Romania, recomanda celor ce incep campanii de promovare pe Facebook „multa rabdare, oameni priceputi si monitorizare continua”.
Campania FYB este facuta pentru 123Flori, brand prezent pe Facebook din 2009. „Campanii platite am inceput insa din februarie anul acesta. Pana in acest moment, se ruleaza campanii CPC, avand ca target userii Facebook ce vorbesc limba romana. Scopul principal este awarness-ul si atragerea de fani pentru pagina 123Flori de pe Facebook. CTR-ul (Click Through Rate – n.r.) in cazul campaniilor Facebook este mult mai mic decat in campaniile pe motoare de cautare, dar semnificativ mai ridicat decat la bannere (lucru pe care sincer l-am banuit de la inceput)”, spune Scarlatescu.
„Vanzarile nu sunt aproape deloc influentate de campania platita Facebook, dar interactiunea cu userii ne-a generat lead-uri care deja s-au concretizat in vanzari, iar din acest punct de vedere mediul pare sa fie extrem de promitator. Rezultatele sunt conform asteptarilor. Pe moment pentru vanzari directe, Google nu are rival. Pentru awarness, branding, Facebook e o mare amenintare pentru campaniile CPM clasice, chiar si pentru Romania”, subliniaza Scarlatescu.
[quote=Adinel Tudor, BuyBooks.ro]Facebook a devenit un spatiu supra-aglomerat de advertising. Nu imi plac aplicatiile spam[/quote]
Adinel Tudor, actionar la BuyBooks.ro, spune ca a inceput o campanie de promovare a site-ului de carti din ianuarie 2010. „Avem un mix de unelte pe care le folosim pentru a ne promova. Astfel, in afara de o campanie clasica, CPC, am creat un grup care are peste 1.300 de membri. De asemenea, am dezvoltat si o aplicatie pentru Facebook„, spune Tudor.
Scopul principal al campaniei platite este conversia utilizatorilor de Facebook din Romania, preocupati de literatura, in vizitatori ai BuyBooks.ro. „Recomand celor ce doresc sa inceapa o campanie platita pe Facebook sa se concentreze pe crearea unei comunitati de oameni interesati direct de produsul sau serviciul pe care il ofera compania respectiva. Este cel mai important, trebuie urmarite rezultatele pe termen lung”.
Ce nu este „atat de roz” in campaniile platite pe Facebook
„Ce nu are inca Facebook este o platforma de publicitate pusa mai bine la punct, cu mai multe optiuni si mai ales sistem de urmarire (tracking – n.r.) la nivelul Google, de exemplu”, este de parere Mircea Scarlatescu, care subliniaza insa ca Facebook ofera un grad de interactiune superior al userilor cu mesajul publicitar, „vizitatorii fiind receptivi la mesaje bine gandite”.
Lui Adinel Tudor de la BuyBooks.ro nu-i place ca Facebook „a devenit un spatiu supra-aglomerat de advertising. Nu imi plac aplicatiile spam”.
Andreas Filipescu de la Time24.ro este nemultumit de faptul ca nu se poate incarca un flash, ci numai format .jpg si nu se poate targeta dupa cuvinte cheie care apar in profil sau wall-ul utilizatorilor. „De asemenea, verificarea afisarilor nu se poate controla si vedea pe Facebook. Trebuie avut incredere in raportul lor”.
Oficialii Vola.ro nu gasesc minusuri clare ale sistemului de advertising al Facebook. „Nu cred ca este ceva care sa nu ne placa, este doar un nou mediu pe care trebuie sa ne obisnuim si sa il folosim corect”, spune Marius Negre, reprezentantul Vola.ro. El prevede ca in momentul in care clientii vor pleca de pe Facebook, il vor urma si in alte medii.
In prezent, Facebook gazduieste circa 1,3 milioane de romani. Daca ritmul de crestere actual se mentine, numarul romanilor de pe Facebook ar putea atinge si chiar depasi 2 milioane pana la finalul anului in curs, conform unor estimari din piata.