Un nou studiu de la
Ericsson ConsumerLab – „Tinerii profesionisti de pe piata muncii”
– analizeaza modul in care cea mai noua generatie intrata pe piata
muncii, Generatia Y sau generatia tinerilor nascuti dupa anii
‘80,
vede mediul actual de lucru.
Studiul s-a axat, in
principal, pe tinerii profesionisti intre 22 si 29 de ani, din SUA,
care au absolvit o facultate, sunt ambitiosi, vizionari si care se
vad in viitor in pozitii de conducere.
O descoperire
importanta a acestui studiu este ca Generatia Y integreaza o mare
parte a vietii personale in viata profesionala, dar, in acelasi timp,
nu permite amestecarea vietii profesionale cu cea personala.
Desi
tinerii generatiei Y isi doresc sa exceleze in profesie si sa fie
eficienti la birou, [b]le este practic imposibil sa-si lase deoparte
viata personala in timpul serviciului[/b]. Astfel, isi verifica in
mod frecvent contul de Facebook, folosesc foarte des mesageria
instanta si trimit sau primesc constant mesaje pe dispozitivele
mobile personale. Aceste lucruri sunt vazute ca un drept, nu ca un
beneficiu.
„Tinerii
Generatiei Y isi doresc o relatie apropiata cu superiorii lor si
asteapta sa primeasca feedback constant,” a declarat Ann-Charlotte
Kornblad, senior advisor, Ericsson ConsumerLab.
„Le displace
ambiguitatea si se asteapta la corectitudine din partea angajatorilor
in toate aspectele legate de viata profesionala. Un element cheie
pentru multi tineri ai Generatiei Y este pastrarea unui echilibru
intre timpul petrecut la birou si timpul liber, asa ca isi doresc de
la angajatori solutii pentru a obtine acest echilibru,” a adaugat
aceasta.
Peste 45% din
tinerii Generatiei Y isi folosesc telefoanele personale, pentru care
platesc din buzunarul propriu, la birou. Acest lucru inseamna ca tot
ei [b]platesc pentru folosirea telefonului personal in interes de
serviciu[/b]. Astazi, doar 23% din Generatia Y detine un telefon
mobil (preponderent de tip smartphone) care este platit partial sau
total de catre angajator.
Mai mult decat atat,
tinerii Generatiei Y sunt nerabdatori. Deoarece apartin Generatiei
Facebook, acestia isi doresc [b]satisfactii si recompense
instante[/b]. Astfel, au o toleranta scazuta fata de modurile si
canalele de comunicare care nu le asigura feedback imediat.
Compania ideala in
viziunea Generatiei Y ofera urmatoarele:
Rezultatele acestui
studiu se bazeaza pe informatiile colectate din
interviurile cu 64 de tineri cu varste intre 22 si 29 de ani din San
Francisco si Silicon Valley. Acestea au fost desfasurate cu ajutorul
unor profesionisti in pozitii de management care se ocupa de
recrutarea si pregatirea tinerilor angajati si cu experti in studiul
Generatiei Y. De asemenea, Ericsson ConsumerLab a desfasurat si un
studiu online cu un esantion de 1.945 de respondenti cu varste intre
22 si 65 de ani din SUA.
Ericsson ConsumerLab
isi desfasoara studiile printr-un program global de cercetare a
comportamentelor consumatorilor, bazat pe interviuri anuale cu
100.000 de persoane, din peste 40 de tari si 15 metropole –
reprezentand din punct de vedere statistic parerile a 1,1 miliarde de
oameni.
Ericsson furnizeaza
tehnologie si servicii de comunicatii la nivel global. Portofoliul
companiei include servicii, software si infrastructura IT&C
pentru operatori telecom, precum si pentru alte industrii. Compania
este prezenta in 180 de tari si numara peste 110.000 de angajati la
nivel mondial. Fondata in 1876, isi are sediul in Stockholm, Suedia.
In 2011, a inregistrat venituri in valoare totala de 33,8 miliarde de
dolari.