Primele zece cele mai vizitate site-uri dintre cele 146 de site-uri pentru care BRAT a publicat luni rezultatele monitorizarii au inregistrat o medie zilnica de 29.727 de clienti unici in luna septembrie. BRAT defineste clientii unici ca fiind numarul de calculatoare de la care se acceseaza un anumit site web in perioada data.
Indicatorul similar utilizat de Trafic.ro este „vizitatori absolut unici”. Conform Trafic.ro, un vizitator absolut unic este un vizitator contorizat o singura data, indiferent de numarul vizitelor pe care le-a efectuat intr-o anumita perioada de timp. In perioada 3-30 septembrie, aceleasi 10 site-uri mentionate mai sus au inregistrat conform Trafic.ro o medie zilnica de 45.672 vizitatori absolut unici, ceea ce pozitioneaza rezultatele BRAT la o valoare cu aproape 35% mai mica decat cele raportate de Trafic.ro (vedeti tabelul comparativ BRAT vs. Trafic.ro).
Cel mai vizitat dintre cele 146 de site-uri contorizate in ultimele doua luni de BRAT este Softpedia.com, cu 1,6 milioane de clienti unici in luna septembrie. Acesta este singurul site din Top 10 realizat de BRAT care nu este masurat si de sistemul concurent Trafic.ro. Celelalte site-uri din Top 10 BRAT, in functie de numarul de clienti unici, sunt Clubafaceri, Neogen, Roportal, Acasa.ro, Ejobs, Rol.ro, Hotnews, Protv.ro si GSP.ro.
Cea mai mare diferenta de rezultate intre BRAT si Trafic.ro se constata in cazul site-ului Neogen.ro (date BRAT cu 56% mai mici decat datele Trafic.ro), iar cea mai mica diferenta revine site-ului ClubAfaceri (21,7%).
In schimb, atunci cand sunt comparate valorile vizitatorilor unici zi cu zi, pe intervalul 26-30 septembrie (singurul interval disponibil pentru acest tip de comparatie – n.r.), numarul de vizitatori unici „pierduti” de BRAT fata de Trafic.ro devine nesemnificativ, situandu-se sub 1%. (vedeti calculul detaliat aici) Acest calcul ia insa in considerare numai cinci zile din intreaga luna septembrie. Pe masura ce BRAT va publica date noi, intervalul va putea fi crescut.
Primele rezultate BRAT, dupa doua luni de monitorizare
Organismul de auditare media BRAT a lansat luni primele rezultate ale Studiului de Audienta si Trafic Internet (SATI) pentru un numar de 146 de site-uri romanesti, dupa doua luni in care datele au fost monitorizate de catre noul sistem.
„In prezent avem aproape 190 de site-uri care sunt monitorizate de BRAT, dar in cazul a 40 dintre ele vom afisa traficul ulterior, pe masura ce acestea vor implini doua luni de monitorizare in sistemul nostru”, a spus pentru DailyBusiness Arina Ureche, director general BRAT.
Ea a adaugat ca, incepand cu cel tarziu aprilie-mai 2008, vor fi disponibile, pe langa rezultatele de trafic si rezultatele unor studii sociodemografice ale site-urilor. „Acesta se bazeaza pe un studiu offline, ce va oferi informatii despre structura si dimensiunea universului utilizatorilor de internet din Romania, pe un studiu online, realizat pe un esantion reprezentativ pentru utilizatorii online din Romania precum si pe datele de trafic masurate prin sistemul SATI”.
Oficialii BRAT au spus ca se asteapta ca odata cu afisarea primelor rezultate, numarul editorilor ce ce isi vor inscrie site-urile in studiul SATI sa creasca la peste 40 de site-uri in urmatoarele doua luni.
„Toate trusturile mari de presa si aproape toti marii editori online au inclus deja site-urile lor in studiu si ne asteptam ca de la momentul afisarii primelor rezultate, luni, sa creasca numarul celor ce aleg BRAT ca organism de auditare”, spune Ureche.
Pe site-ul BRAT sunt publice pentru oricine doar numarul de afisari, de vizite unice si de clienti unici. Pe de alta parte, orice client BRAT poate vizualiza si alte informatii de trafic despre site-ul propriu, si inclusiv despre ale altor site-uri din sistem, a specificat Ureche.
Printre clientii BRAT se numara primele doua site-uri in clasamentul general, Neogen si GazetaSporturilor.ro, precum si site-urile trustului Ringier.
BRAT este o asociatie non profit a editorilor, agentiilor si clientilor de publicitate. In prezent BRAT are peste 230 de membri si ofera industriei de publicitate informatiile necesare in tranzactionarea spatiului publicitar pentru presa scrisa si, prin SATI, pentru Internet.