Producatorii de terminale mobile si operatorii telecom din intreaga lume sunt intr-o cursa continua in incercarea de a castiga o cota de piata cat mai mare pe un segment dominat de App Store al Apple, prin crearea de magazine virtuale proprii.
Imbunatatirea segmentului software reprezinta una dintre prioritatile producatorilor sud-coreeni de telefoane mobile Samsung si LG, care si-au crescut business-urile prin oferirea de telefoane la preturi bune, dar au ramas in urma pe segmentul de smart-phone-uri.
LG, companie pe locul trei mondial dupa Nokia si Samsung Electronics pe segmentul de telefoane mobile, a anuntat ca LG Application Store va oferi 1.400 de aplicatii, dintre care 100 sunt gratuite, disponibile in 15 limbi.
Serviciul va fi initial disponibil in zona Asia-Pacific, in tari precum Singapore sau Malaezia. Acesta va fi lansat in Europa si in America de Sud pana la finele anului, pana atunci numarul aplicatiilor disponibile urmand sa creasca la peste 2.000, conform LG.
LG nu are inca planuri precise privind lansarea serviciului in SUA, piata dominata pe acest segment de Apple si Research in Motion, producatorul Blackberry.
In Romania, LG avea in 2008 o cota de piata de 7,4%, conform estimarilor proprii, ocupand astfel locul patru pe segmentul de telefoane mobile.