Codul de conduita propus reuneste reguli de responsabilitate agreate de websiteurile aderente, atat din perspectiva continutului, cat si a publicitatii afisate, si a unor minime reguli in ce priveste activitatile de comert electronic. Codul de autoreglementare care sta la baza acestui proiect va fi adoptat la urmatoarea Adunare Generala a Asociatilor IAB Romania din 26 octombrie si va fi prezentat intregii piete romanesti de Internet.
[img=400][/img]
Printre regulile propuse de IAB Romania se numara: „Publicitatea in world wide web nu va putea sa impiedice libera navigare al utilizatorului pe Internet. Mesajele publicitare pe care le primeste utilizatorul in timpul navigarii pe o pagina web vor trebui sa ii permita in orice moment sa acceseze informatiile pentru care a accesat pagina respectiva, conform standardelor IAB privitoare la publicitatea online”. De asemenea, IAB Romania a decis ca „proprietarul unui site sau reprezentantul acestuia pentru vanzarea de publicitate care beneficiaza de marca de incredere au dreptul sa refuze contractarea de campanii publicitare care nu respecta aceste conditii, si de a o semnala catre IAB Romania, in cazul in care agentia sau clientul de publicitate care au realizat campania sunt membri IAB”.
Toate regulile pot fi vizualizate aici.
Regulile nu vor fi insa obligatorii, site-urile ce nu le vor respecta nefiind sanctionate, a spus pentru DailyBusiness.ro Ioana Anescu, secretar executiv al Asociatiei.
„Incercam sa atragem in acest proiect pe cei mai mari publisheri din Romania. Dupa ce acestia vor fi de acord si vor primi certificarea IAB, suntem convinsi ca si alte site-uri vor dori sa afiseze vigneta pe paginile principale”, spune Anescu.
Site-urile ce vor dori sa primeasca certificare si vigneta IAB vor trebui sa trimita cerere catre Asociatie, un juriu urmand sa evalueze paginile web. Cele ce vor primi vigneta vor fi evaluate periodic iar in cazul in care se constata incalcarea regulilor, certificarea va fi retrasa. „Afisarea vignetei pe site-uri este un castig clar de imagine pentru site-uri”, spune Ioana Anescu.
Reguli similare de conduita au fost introduse si in Spania, unde, spun reprezentantii IAB Romania, s-au bucurat de mare popularitate. In prezent, procesul este administrat partial si de o organizatie a statului spaniol.