„Vom vedea primele reclame pe Vodafone.ro intr-o saptamana, maxim doua. Discutiile cu Vodafone au inceput in urma cu circa doua luni”, a declarat pentru DailyBusiness Calin Rotarus, manager al ArboInteractive. Acesta a subliniat ca pe portal vor putea sa isi faca publicitate orice companie care nu intra in competitie cu Vodafone. Astfel, pe site nu vor putea sa isi faca publicitate companii precum Orange Romania, Cosmote sau Romtelecom.
Informatia despre aparitia de reclame pe site-ul Vodafone a fost anuntata initial pe bloguri. Contactati de catre DailyBusiness, reprezentantii Vodafone au confirmat existenta unor discutii pe acest subiect, dar nu au facut alte comentarii.
„In prima faza, nu vor veni foarte multi bani de pe acest segment, dar operatorul telecom are planuri interesante privind promovarea portalului si atragerea unei audiente din ce in ce mai mari. ArboInteractive priveste parteneriatul cu Vodafone ca fiind unul de lunga durata, cu beneficii ce se vor vedea mai ales peste cativa ani”, a mai spus Rotarus.
Portalul Vodafone.ro atrage lunar 500.000 vizitatori unici si face 7,8 milioane de afisari, conform lui Rotarus.
Posibili clienti
„Vor dori sa isi faca publicitate pe Vodafone.ro companiile care au ca target clientii business, clienti tineri sau pur si simplu firmele care vor sa fie asociate cu brand-ul Vodafone”, a spus managerul ArboInteractive.
[quote=Calin Rotarus, manager ArboInteractive]Mai avem de lucru pana vom putea introduce publicitate pe portalul mobil Vodafone Live![/quote]
Pe langa introducerea de publicitate pe Vodafone.ro, oficialii ArboInteractive au confirmat ca vor introduce publicitate si pe portalul mobil Vodafone Live!.
„Nu pot oferi inca informatii despre data la care vom introduce primele reclame pe Vodafone Live!. Publicitatea pe telefonul mobil, desi se tot vorbeste ca reprezinta viitorul, inca este intr-o faza incipienta. Mai avem de lucru insa pana sa putem introduce bannere publicitare pe Vodafone Live!”, a spus Rotarus.
Conform acestuia, agentia de publicitate Splendid Media va sprijini Vodafone Romania pentru a oferi servicii de publicitate prin SMS si MMS, precum si prin mesaje sponsorizate si flyere atasate in factura de telefon.
Mesajele sponsorizate vor fi trimise catre clientii care accepta sa primeasca mesaje publicitare in schimbul unor tarife mai reduse la trimiterea de SMS-uri.
Conform datelor oferite la finele anului 2007 de Vodafone Romania, 34,8% dintre clientii Vodafone erau abonati. Daca ponderea a ramas constanta pana in prezent, inseamna ca in prezent circa 3 mil. de clienti Vodafone primesc facturi, acestia reprezentand un potential target pentru „publicitatea la plic”. Acest mod de publicitate reprezinta, de asemenea, o premiera in Romania pentru operatorii de telefonie, nicio alta companie telecom neapeland pana acum la aceasta modalitate de a atrage venituri.
„Dupa acest contract cu Vodafone, vom incerca, evident, sa atragem si alte companii care ar putea dori sa-si faca publicitate pe site-urile corporate sau chiar pe mobil”, a mai spus Calin Rotarus, care nu a dorit sa dezvaluie daca firma sa va viza, in viitor, sa incheie contracte similare cu concurentii directi ai Vodafone.
„Prefer sa nu discut despre clauzele contractuale dintre ArboInteractive si Vodafone”, a spus Rotarus.
Vodafone Romania nu a oferit informatii despre acest subiect.