Un influencer de pe TikTok a mărturisit a dezvăluit public faptul că a fost plătit pentru a promova campania prezidențială a candidatului independent Călin Georgescu, exprimându-și regretul pentru implicarea sa și acuzând manipulare. Într-un videoclip postat pe platformă, influencerul a descris în detaliu circumstanțele care au dus la participarea sa și sentimentele de dezamăgire pe care le are acum.
„Am luat pare la campania de promovare a domnului Călin Georgescu. Am fost un prost. Înainte de a arunca cu comentarii de hate sau cu ce vreți voi, vreau să stați până la finalul clipului ca să înțelegeți cum s-a ajuns în punctul ăsta și să înțelegeți de ce am fost prost”,a declarat influencerul la începutul clipului video postat pe TikTok.
Te-ar mai putea interesa și: Pactul ascuns al lui Călin Georgescu. Strategia-surpriză prin care vrea să cucerească Președinția cu sprijinul unui partid controversat!
foto: influencerul
Potrivit influencerului, campania i-a fost prezentată ca una apolitică, având scopul de a încuraja participarea la vot, fără a susține vreun candidat sau partid anume. Brief-ul primit specifica faptul că trebuiau evidențiate calitățile dorite pentru un viitor președinte, cum ar fi deschiderea către diversitate, susținerea minorităților și o abordare modernă. Aceste principii i s-au părut aliniate cu valorile sale personale, ceea ce l-a determinat să accepte campania.
„În momentul în care am acceptat această campanie cu echilibru și verticalitate, ca orice campanie, vine la pachet cu un brief. Pentru cine nu știe ce înseamnă un brief, este un fel de manual de instrucțiuni al campaniei, ce trebuie să faci în acea campanie.
În acest brief era menționat faptul că nu se dorește să ținem partea politică a vreunuia dintre candidați și că nu se dorește să ținem partea politică a vreunuia dintre partide. Zic, mamă, perfect. Eu și așa nu mă bag în politică, nu este punctul meu forte.
Tot în brief se menționa faptul că scopul este ca noi să creștem awareness-ul asupra ideii că este important ca oamenii să meargă la vot. Și zic, bă, perfect, iau campania, sunt de acord cu asta, chiar e important ca fiecare om să meargă la vot pentru că fiecare vot contează.
Mă bag. Tot în acest brief era menționat faptul că trebuie ca noi să spunem câteva caracteristici pe care ni le dorim de la viitorul președinte, câteva calități. Avea acolo exemple sau aveai liber arbitru să spui care sunt calitățile pe care tu le dorești de la viitorul președinte”, a explicat influencerul.
În clipul său de promovare, el a enumerat calități pe care le consideră importante pentru un lider, fără să se refere direct la Călin Georgescu. Ulterior, a realizat că aceste calități nu aveau nicio legătură cu candidatul, iar întreaga campanie avea, de fapt, un substrat politic mascat.
„O să votez o persoană care simt că este deschisă la minte și care are o gândire fresh și actualizată și care e de acum, din 2024, nu din era dinozaurilor. O să votez o persoană care îmi dă de înțeles că nu are nimic cu minoritățile și că este pro-minorități și că încearcă să facă lucruri bune pentru aceste minorități”.
Influencerul a încheiat mărturisirea recunoscând că s-a lăsat manipulat și folosit. Deși intențiile sale inițiale erau bune, el a realizat că a contribuit la promovarea unei campanii politice care nu era în concordanță cu valorile sale. Acum își asumă greșeala și îndeamnă publicul să fie mai precaut în fața campaniilor de acest tip.
„Cred că astea nu sunt niște calități care ăl definesc pe domnul Călin Georgescu. Mie îmi pare rău că am fost folosit precum un câine în această campanie, fără să-mi dau seama ce fac”.
În încercarea de a înțelege mai bine scopul campaniei, influencerul a investigat hashtag-ul „#echilibrusiverticalitate”, folosit în materialele promovate. Acesta nu era asociat în mod evident cu un candidat anume, ceea ce i-a întărit impresia inițială că participă la o campanie neutră. Cu toate acestea, ulterior, a descoperit mai multe clipuri similare realizate de alți influenceri, toate promovându-l indirect pe Călin Georgescu.
„În momentul în care am acceptat campania și am văzut că trebuie folosite hashtag-urile respective vreau să vă zic că le-am căutat aici pe TikTok, am vrut să văd dacă sunt asociate cu vreunul dintre participanți și nu apăreau nicăieri ca fiind asociate cu vreun participant.
Toate clipurile care foloseau acest hashtag erau doar clipuri făcute de alți colegi de-ai mei care au luat și ei aceeași campanie și cred că mulți dintre noi am fost folosiți ca niște câini în această campanie, fără să știm în ce ne băgăm. Și eu nu vreau să încerc să îmi caut scuze, pentru că eu știu care mi-a fost intenția din spate știu că în momentul în care am acceptat această campanie eu eram conștient că nu țin partea politică a absolut nimănui. Acum au ieșit mai multe la iveală”, a mai spus influencerul.
Te-ar mai putea interesa și: Călin Georgescu spune că nu avem bănci românești. Realitatea îl contrazice cu două bănci din top 3 cu capital românesc