În opinia ministrului Educației, problema o reprezintă metoda de predare, care nu e destul de eficientă. De asemenea, manualele nu sunt suficient de prietenoase. ”Voi demara, în primul rând, şi voi crea oportunităţi pentru training, pentru noi modalităţi de predare, modalităţi moderne de predare”, a afirmat ministrul Educației.
Întrebat ce materii noi ar trebui introduse în școli, ministrul Educației a spus: ”Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi. Mi se pare o greşeală toată atitudinea din ultimii ani, fiecare vine şi introduce câte o materie: educaţie de mediu, educaţie juridică, educaţie financiară, educaţie pe sustenabilitate. Sigur că toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, fiindcă în momentul ăla tot noi ne plângem că copiii au prea multe ore şi prea multe materii. Cred că de multe ori în materiile clasice şi în ariile pe care le avem putem avea unităţi de învăţare focalizate pe tema asta. Problema că fiecare vrea o materie nouă”.
Citește și Cazurile de gripă din România au explodat. INS confirmă trei decese în doar o săptămână
Daniel David a mai fost întrebat ce măsuri va lua pentru ca elevii să aibă o programă mai puțin încărcată și să învețe lucruri folositoare pentru piața muncii.
”Eu cred că trebuie să înveţe şi teorie şi cultură, fiindcă asta creează oameni care au sensuri şi semnificaţii în viaţă, sunt mai puţini manipulabili, sunt mai puţini sensibili la teorii conspiraţioniste. Teoria este importantă dacă o faci adecvat, dar este drept că în competenţe pe lângă cunoştinţele astea declarative, teoretice, trebuie să ai o zonă foarte puternică de cunoştinţe procedurale, ce ştii să faci, ce este important în viaţă ce este important pentru un anumit domeniu”, a explicat Daniel David pentru Antena3CNN.
Metodele de predare nu sunt suficient de eficiente, a mai punctat ministrul Educației.
”Eu cred în acest moment că conţinuturile pe care le avem sunt destul de bine gândite şi organizate Nu spun că nu mai putem lucra la ele, dar nu cu schimbări majore. Problema noastră după mine, dar sigur voi discuta lucrul ăsta cu experţii pe care o să-i am în această zonă, după mine problema majoră ţine de altceva. Nu ştim să predăm bine conţinuturile bune pe care le-am stabilit. Adică metodele de predare nu sunt suficient de eficiente şi poate manualele nu sunt suficient de prietenoase. De aceea, dacă această ipoteză a mea se va confirma, eu uitându-mă un pic şi văzând de exemplu că la multe teste internaţionale conţinuturile noastre se suprapun foarte bine peste itemii testului, de multe ori mai bine decât suprapunerea pe care o avem în Finlanda şi cu toate astea performanţa noastră este mai slabă. Oare de ce? Fiindcă nu predăm bine acele conţinuturi şi acţiunea noastră va fi aici. Hai să predăm un pic lucrurile altfel, să avem manuale mai prietenoase, ca acele cunoştinţe să devină cu adevărat competenţe”, a mai spus Daniel David.
Citește și Ofertă imbatabilă. O garsonieră din România a fost scoasă la vânzare cu prețul de 5.000 de euro!