Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a trecut la verificat șantirele deschise pe viitoarele drumuri de mare viteză ale României, dar și pe viitoarele căi ferate adaptate la standardele anului 2023. Oficialul PSD a rămas dezamăgit în această săptămână, de ceea ce a descoperit.
La trei ani de la semnarea contractului pentru reabilitarea liniei de cale ferată dintre Apața și Cața (Brașov), verdictul este nefericit: aproape că nu s-a lucrat nimic.
„Progres extrem de slab pe șantierul liniei de cale ferată Apața-Cața (28,2 km), parte a Coridorului feroviar Rin- Dunăre. Contractul, semnat în anul 2020, a ajuns la doar 17,5% progres fizic și în continuare se prefigurează întârzieri”, susține Sorin Grindeanu.
Ministrul Transporturilor susține că a solicitat șefilor da la CFR Infrastructură să ia toate măsurile necesare pentru ca lucrările de reabilitare să se finalizeze la sfârșitul anului viitor.
„În cazul în care situația nu se îmbunătățește, mă aștept să fie aplicate sancțiuni contractuale dure. Este un proiect important pentru transportul feroviar românesc și european pe care Asocierea de constructori greci, francezi și români trebuie să îl trateze cu maximă seriozitate!”, a adăugat Grindeanu.
Reabilitarea căii ferate dintre Apața și Cața face parte din proiectul de modernizare a drumului feroviar Brașov-Sighișoara.
De curând, Grindeanu a vorbit și despre infrastructura rutieră. El a precizat că proiectele pentru noi autostrăzi sau drumuri expres trebuie să continue, însă acest lucru este afectat de suspendarea banilor europeni. Astfel, dacă Bruxelles nu va mai trimite bani către România, cetățenii vor trebui să-și ia adio de la modernizările din țară.
Sub amenințarea suspendării fondurilor europene din partea Bruxellesului, Ministrul Transporturilor a dat vina pe ultimii treipremieri: Ludovic Orban, Florin Cîțu sau Nicolae Ciucă. Toți au condus Guvernul din partea PNL.