Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, în soțit de Marcel Ciolau și de directorul CNAIR, Cristian Pistol, a verificat joi loturile 2 și 3 ale Autostrăzii Buzău – Focșani. Lotul Mândrești Munteni – Focșani Nord are aproape 10 kilometri și a fost proiectat cu o ocolire a municipiului Focșani pe latura de Est, deviere căreia i s-a spus „cocoașa” de la Focșani. Contractul de execuție (Fidic Roșu, doar execuție) a fost semnat cu UMB la începutul lunii septembrie 2022, iar la scurt timp constructorul a intrat în teren.
„Astăzi se toarnă primii 3 kilometri de asfalt, pregătiți sunt 14 kilometri, restul se vor turna în următoarele zile pe Autostrada Moldovei. E un semnal important că lucrurile merg foarte bine pe aceste șantiere. Acest constructor român este mobilizat exemplar, se vede, ordinele de începere au fost (semnate) acum câteva luni pe aceste tronsoane și iată că s-a ajuns la faza în care se toară asfalt. Lucrurile stau bine și pe celelalte tronsoane până la Focșani, chiar în zona Focșaniului, pe lotul 4 progresul este la 30-40 % ceea ce este incredibil pentru perioada de la care au pornit aceste lucrări.
Mi-aş dori ca aceste şantiere să fie un exemplu şi pentru alţi constructori din România. Am convingerea că termenele asumate vor fi serios devansate”, arată Grindeanu.
Totodată, Grindeanu a spus că îşi doreşte ca până la finele anului să reuşească să semneze şi contractele pentru cele două loturi de la Paşcani la Siret.
Întrebat dacă banii fără banii din PNRR autostrada A7 ar fi fost finanţată şi lucrurile s-ar fi mişcat la fel de repede, ministrul Sorin Grindeanu a declarat că existenţa banilor din PNRR dă şansă şi altor proiecte de infrastructură, la fel de importante, să fie duse la îndeplinire.
”Ne aflăm la intersecţia a trei fonduri europene majore. Se termina PO Infrastructură Mare, avem PNRR şi a intrat în funcţie şi PO Transporturi pe 2021-2027. Bineînţeles că, dacă nu exista PNRR, A7 ar fi fost prinsă pe PO Transport, dar dat fiind că avem această ocazie, banii din PO Transport îi vom folosi în alte lucrări la fel de importante. Vrem ca de anul acesta să dăm în folosinţă minim 100 de kilometri de drum expres sau autostradă iar anii viitori să avem un ritm de lucru ridicat cam aşa cum vedem astăzi aici la Râmnicu SĂrat”, a spus Grindeanu.
Potrivit directorului CNAIR, Cristian Pistol, în ceea ce priveşte cel de-al treilea lot de pe Ploieşti-Buzău este ”o epopee, mai multe decizii de CNSC, mai multe decizii de Curte de Apel, iar acum comisia de evaluare evaluează ofertele ţinând cont de deciziile CNSC şi deciziile anterioare ale Curţii”.
”Vom vedea, în urma reevaluării, cine va fi desemnat câştigătorul, însă nu ştiu să vă dau un termen pentru că mai sunt contestaţii. Oricum, încă ne încadrăm în termenele impuse de PNRR”, a declarat Pistol.