Sorin Grindeanu a spus ce părere are despre faptul că e nevoie de trei zile pentru a traversa România cu trenul.
„Când eram mic era un serial Arabela care avea un inel și mi-ar fi plăcut să am în doatare așa ceva astfel încât peste noapte să pot să transform lucrurile”, a răspuns Grindeanu, ironic.
De vină pentru această situație este „greaua moștenire”, a spus Sorin Grindeanu, care mai precizat că în ultimii 20 de ani nu a fost cumpărat niciun tren nou de călători.
„În acest moment, cu bune, cu rele, sunt în achiziție 160 de garnituri de tren. Unele dintre ele au început – și sper ca în acest an să fie livrate”, a spus Grindeanu.
Ministrul Traporturilor a explicat cum ar putea să crească viteza de circulație în țara noastră.
„Și pentru transportul de călători și pentru transportul de marfă mai trebuie acoperit și altceva: infrastructura. În acest moment, pe toate culoarele europene se investește în această infrastructură astfel încât să crească viteza de circulație, fie că vorbim de fonduri de PNRR, fie că vorbim de fonduri din programele operaționale”, a arătat Grindeanu.
Guvernul a aprobat, marți, investiții în infrastructura feroviară în valoare de 5,8 miliarde de lei pentru bugetul de venituri și cheltuieli din 2024. Ministrul Transporturilor spunea ieri că investițiile cresc cu 93,95% față de cele de anul trecut.
„Investiţii în infrastructura feroviară de 5,8 miliarde lei! Undă verde în şedinţa de Guvern pentru Bugetul de Venituri şi Cheltuieli, aferent anului 2024, al Companiei Naţionale de Căi Ferate SA. Investiţiile în infrastructura feroviară cresc cu 93,95%, faţă de cele preliminate/realizate la 31 decembrie 2023, valoarea totală a acestora fiind de 5,80 miliarde lei: cu o finanţare de 0,14 miliarde lei din sursele proprii ale CFR SA; 0,18 miliarde lei din alocaţii de la buget şi 5,49 miliarde lei din fonduri externe rambursabile şi nerambursabile (3,39 miliarde lei- PNRR şi 1,04 miliarde lei finanţare din fonduri externe nerambursabile)”, a scris Sorin Grindeanu, marţi, pe Facebook.