Doar cele mai recente anunturi de noi deschideri de magazine in mall-uri ajung la circa 30.000 mp.
[gallery:235]
Saptamana aceasta, Auchan a anuntat ca va deschide un hipermarket de 11.000 mp in proiectul Electroputere Craiova. Suprafata ocupata de hipermarket se adauga suprafetelor care vor fi ocupate in acest centru comercial de Kiabi, Decathlon, Leroy Merlin si Norauto, firme care fac parte din acelasi grup ca si Auchan.
Practic, cei 5 retaileri vor ocupa aproape jumatate din intreaga suprafata a centrului comercial, care va fi amenajat chiar in fostele hale industriale din fabrica Electroputere Craiova.
Reprezentantii companiei Auchan si dezvoltatorul proiectului, firma K&S, au preluat in parteneriat o suprafata de 12 hectare din cadrul platformei industriale pentru a dezvolta un centru comercial. Centrul comercial va avea in total peste 60.000 mp inchiriabili.
Pe langa Auchan, in centrul comercial ar putea inchiria spatii si nume ca H&M sau Deichman.
„Suntem in negocieri avansate si cu retaileri de fashion precum C&A, H&M, Inditex, Deichman, Takko, Orsay.” a declarat Razvan Sin, directorul departamentului de retail al DTZ Echinox, agentul exclusiv al mall-ului Electroputere Craiova.
Un alt proiect care a reusit sa se „intareasca” recent la nivel de chiriasi este fostul Polus Center Constanta, redenumit Maritimo Shopping Center, dupa preluarea de catre grupul austriac Immofinanz.
Pe langa Auchan, care era deja prezent in proiect, Maritimo Constanta a atras printre chiriasi H&M si Decathlon.
Auchan a mai cumparat in acest an spatii si in proiectul Coresi din Brasov. In plus, hipermarketul a mai inchiriat circa 5.300 mp in Palas Iasi, dar si 30.000 mp in Palady Shopping Center din Capitala. In Pallady urmeaza sa fie prezent si Decathlon.
De asemenea, anul viitor compania Nova Imobiliare, dezvoltatorul Colosseum Shopping Center va finaliza partea de retail park din acest proiect. Printre chiriasi se numara si reteaua de magazine de bricolaj Leroy Merlin. Contractele de inchiriere au fost semnate, insa, de cativa ani, in acest caz.
Auchan nu este singurul lant de hipermarket-uri care a influentat pozitiv investitiile din domeniul imobiliar.
Spre exemplu, o alta „relansare” de proiect determinata de atragerea unui chirias mare este cea a mall-ului Galleria Arad. Proiectul a fost practic reanuntat in piata dupa atragerea Cora in mall.
De altfel, majoritatea dezvoltatorilor asteapta semnarea unor contracte de inchiriere pentru spatii mari pentru a lansa sau relansa proiectele. Numarul redus de lansari de mall-uri au determinat multi operatori de magazine mari sa fie cei mai activi cumparatori de terenuri. Pe langa Auchan, Kaufland si Dedeman au avut o politica agresiva de extindere in acest an.
De altfel, Kaufland si Dedeman au fost cele mai active companii in ceea ce priveste livrarile de magazine in primul semestru al acestui an cu 7 si respectiv 3 deschideri, potrivit unui raport al companiei de consultanta imobiliara Colliers.