El a subliniat ca in acest an s-au vandut mai multe vacante pe vase de croaziera, dar la preturi mai reduse.
„La nivel mondial inca se resimte recesiunea si liniile de croaziere au inteles ca decat sa navigheze cu un grad de ocupare mai restrans, au preferat sa reduca tarifele”, a spus Ioan Basea.
„Anul acesta vindem mai bine si cred ca o sa incheiem anul cu un volum de vanzari identic cu anul trecut sau in crestere usoara. Problema este ca anul acesta am vandut ieftin. Daca anul trecut cabina interioara rezervata era in medie de 1.500 euro, anul acesta a scazut sub 1.000 euro deoarece multe din liniile de croaziere au venit cu super oferte”, a adaugat seful Croaziere.net.
Basea a subliniat ca au crescut cererile datorita ofertelor last minute. „Eu sper ca industria isi va reveni si nu se va incetateni aceasta strategie cu last minuturile si ne vom intoarce la early booking sau first minute”, a adaugat el.
Agentia Croaziere.net are o cota de piata de 80%, in conditiile in care este singura agentie din Europa acreditata de CLIA (Cruise Lines International Association) pentru a vinde croaziere, in acest
sens agentia promoveaza si vinde croazierele a 22 linii de croaziera,linii
acreditate CLIA. De asemenea, agentia are si alte acreditari si afilieri internationale, inclusiv acreditare Association of Cruise Experts (ACE).
„Noi vindem dupa niste standarde internationale, avem deja
2 agenti ACC (Acredited Cruise Counselor) – diploma obtinuta in cadrul masterului
de 6 ani de la CLIA Academy”, a subliniat Ioan Basea.
[b]Catre ce destinatii merg cel mai des turistii[/b]
[img=3415]Ioan Basea[/img]
Potrivit oficialului Croaziere.net, se vand foarte bine liniile de masa, cu tarife accesibile, cu servicii ireprosabile. Totodata, anul acesta a crescut si cererea pentru gama premium
si luxury datorita preturilor mai accesibile.
„Multi clienti de-ai nostri sunt deja la a 8-10-a croaziera. Ei au incercat linii diferite, au capatat o experienta si stiu ce sa ceara, astfel ca au trecut la croazierele de lux. Bineinteles, au fost ajutati si de catre liniile de luxury care au venit cu o serie intreaga de oferte accesibile. De exemplu, daca acum 3-4 ani o cabina pe o linie luxury era minimum 6.000-7.000 euro, anul acesta s-a ajuns pe la 2.500-3.000 de euro„, a aratat Ioan Basea.
„Plictisul
fata de liniile de masa a crescut cererea pentru croazierele de lux”, a subliniat acesta.
[quote=Ioan Basea, Croaziere.net]Incheiem anul sub imperiul croazierelor ieftine[/quote]
In ceea ce priveste destinatiile alese de romani, Mediterana ocupa locul intai, fiind urmata de Fiordurile Norvegiene si Scandinavia.
„Pe urma vindem Caraibe,
Asia, Alaska, America de Sud, Panama”, a spus Basea.
Conform acestuia se vand mai putin croazierele fluviale, pe Dunare, Amazon sau Volga, astea fiind pentru cunoscatori si pentru oamenii cu mai multi bani, deoarece sunt sunt mai scumpe decat croazierele maritime.
Intrebat care a fost cel mai scump pachet vandut in acest an, Ioan Basea a mentionat ca a costat peste 12.000 de euro, fiind vorba despre o croaziera
de 13 zile care cuprinde Caraibe spre Manaus, apoi o alta de 5 zile pe Amazon,
iar clientul a ales cabine cu balcon.
[b]Cati romani pleaca in croaziere[/b]
Seful Croaziere.net a precizat ca nu se fac statistici exacte, dar estimeaza ca piata a incheiat anul trecut undeva la 3.000-3.500 de pasageri pe vasele de croaziera.
„In acet an vad o crestere pana la 5.000 – 6.000 de pasageri”, a mai spus el.
Ioan Basea considera ca piata are un potential deosebit, iar in circa 3-4 ani piata va fi cat de cat structurata, spre matura, dar cu conditia ca agentiile de turism s-o educe nu sa o canibalizeze.
„Cred ca ar fi loc de mai mult. Din cate vad eu, in urmatorii 2-3 ani va creste vanzarea de croaziere la nivel national”, a declarat Ioan Basea.
Potrivit acestuia, cei mai multi clienti au ramas fideli agentiei dupa prima croaziera.
[img=3413][/img]
„Procentul de ‘repeaters’ la americani e de 80%, astfel, 8 din 10 persoane care au facut o croaziera , vor mai alege si alte croaziere. Noi ii cam depasim pe americani, cu un procent de 85%. Am pierdut foarte putini dintre clienti, cei mai multi au ramas fideli. Ei sunt cei care ne aduc alti clienti”, a aratat proprietarul Croaziere.net, adaugand ca o „croaziera este produsul care ofera un grad de satisfactie a clientului de peste 85%, in timp ce resort-urile all-inclusiv au un grad de circa 78-79%”.
Basea a subliniat ca piata este inca haotica si trebuie educata de catre agentii de turism. In ultimul an se constata o invazie de agentii de turism oportuniste, unele
chiar mari care se promoveaza agresiv, ofera discounturi
nejustificate,ireale,altele plata in rate, „vamuind” turistii
aiurea.Croazierele prin traditie si in functie de data imbarcarii se achita
avans si plata finala, asa zisa plata in rate o ofera linia de croaziera nu
agentia si fara dobanzi sau extrataxe, aceste strategii tin de un marketing derutant,
mincinos mai degraba.
[quote=Ioan Basea, Croaziere.net]Cele mai uzuale sunt croazierele de 7 nopti (8 zile), unde poti sa vezi 4-5 tari diferite[/quote].
In ceea ce priveste portretul robot al turistului care alege o croaziera, Ioan Basea a spus ca cei mai multi pasageri au intre 40 si 55 de ani, dar sunt si tineri de 25 de ani care navigheaza.
„Pana acum vreo 4 ani, ca nivel financiar erau clienti cu venituri medii si peste medii pentru ca atunci erau mai scumpe croazierele. Printre turisti se numarau notari, farmacisti, medici, avocati, proprietari de diferite afaceri. Acum, prin scaderea tarifelor, navigheaza si cei cu venituri mai mici”, a mai spus Basea.
[b]Plecari din Constanta?[/b]
In prezent nu sunt plecari pe vase de croaziera din portul Constanta.
„De anul viitor vom avea, in 27 septembrie, o prima imbarcare. Este vorba de o croaziera pe Mediterana si Marea Neagra, o combinatie de 12 zile, cu imbarcare si debarcare din Constanta”, a aratat proprietarul Croaziere.net.
De asemenea, vor mai fi 2 imbarcari in octombrie, vedem cat si cum vom vinde acest
itinerariu iar daca vom fi multumiti atat noi cat si linia de croaziera ne
putem gandi in urmatorii ani sa facem astfel de imbarcari mai frecvente din
Constanta.
„Pana acum nu s-au facut imbarcari de la noi. Pentru itinerarii saptamanale, imbarcare-debarcare Constana, eu spun ca va mai curge multa apa pe Dunare si pe Marea Neagra pana vom avea o linie de croaziera cu 1-2 vase alocate Constantei ca si port-mama”, a precizat Basea.
De ce nu avem o astfel de linie? Pentru ca Romania nu genereaza suficienti pasageri, cel putin momentan.
[b]Croaziere.net continua sa se dezvolte si sa investeasca in agenti[/b]
[img=3414][/img]
Agentia de turism are in prezent 3 reprezentante. Businessul a fost infiintat in 2005 la Cluj, iar din 2008 a deschis un birou in Bucuresti, iar in aprilie 2012 a inaugurat sediul din Constanta.
„Momentan ramanem cu 3 birouri, iar spre finalul anului viitor vom mai deschide cel putin o reprezentanta, posibil doua. De asemenea, avem planuri sa ne dezvoltam si in afara tarii”, a subliniat Basea.
Potrivit acestuia, agentia investeste in fiecare an in dezvoltare si in pregatirea agentilor pentru a promova si a vinde cat mai bine pachetele pe vasele de croaziera.
„Noi am facut in fiecare an un seminar international numit „Cruises in Dracula’s Land”, unde am avut cate 120-150 de agenti din intreaga tara. Finantam acest seminar de 5 ani de zile si are efecte deosebite in randul agentilor de turism”, a mentionat Ioan Basea.
„Avem nenumarate agentii la nivel national care au inteles sa investeasca in
oameni, sa-i scoleze sa stie sa vanda acest produs complex si o spun cu mandrie
sunt agentii de incredere.Din pacate agentiile oportuniste, mai sus pomenite nu
tin minte sa aiba vre-un agent specializat sau specialist in vanzarea
croazierelor si cu toate acestea vand… la gramada pe langa alte spe mii de
destinatii turistice inclusiv croaziere. Nu noua ne fac un deserviciu ci
turistilor si implicit lor. Nu poti fi specialist in toate, nu ai cum, acum 7
ani cand am decis sa ma specializez in vanzarea croazierelor unele din acestea
nici nu existau iar altele care existau iti scoteau in evidenta o groaza de
dezavantaje daca mergi intr-o croaziera”, a mai spus Ioan Basea.
In cadrul acestui seminar au fost invitati directori de marketing de la liniile de croaziera, directori de vanzari sau continental manageri, iar de doi ani de zile, invitat de onoare la seminar a fost prorectorul CLIA (Cruise Lines International Association) Academy SUA.
„Seminarul incepe vinerea de la ora 12 pana duminica la 14.00-15.00. Este foarte multa informatie pe care o prezentam la seminarii si de aceea ma gandesc ca anul viitor sa prelungim seminarul cu o zi si sa-l incepem de joia, aceasta
fiind si dorinta cursantilor”, a spus seful Croaziere.net.
„Preferam sa investim in agenti. Ca sa scoatem agenti care sa stie sa vanda croaziere trebuie sa-i scolam”, a subliniat Basea.
Totodata, Ioan Basea impreuna cu fiica sa Casiana sunt cursanti in anul 3 la master la CLIA Academy, SUA, care se desfasoara pe o perioada de 6 ani. „Suntem singurii europeni la acest master”, a precizat Basea.