„Asa cum era de asteptat, intr-un an mai dificil, precum acesta, si turistii romani si-au reevaluat optiunile de calatorie”, a spus Traian Badulescu, directorul general si proprietarul companiei.
„Unul dintre principalii factori de care tin cont turistii este, fireste, transportul. Romanii prefera iar sa calatoreasca – cel putin, in aceste conditii – cu autocarul si cu automobilul propriu”, a mai spus Badulescu.
Astfel, potrivit ultimelor estimari realizate prin sondarea touroperatorilor, turismul de outgoing va scadea cu circa 10% ca numar de vizitatori si cu circa 12-15% la incasari.
Pentru Antalya (Turcia), se observa o scadere de 7% a numarului turistilor, iar pentru Spania si Grecia, evolutii intre 0 si -12%, in functie de agentia de turism care opereaza pe aceste destinatii.
De asemenea, Tunisia inregistreaza o stagnare, remarcandu-se totusi ca o destinatie mai ieftina, din punctul de vedere al raportului calitate-pret.
Bulgaria ramane in continuare o destinatie solicitata de romani, dupa ce a avut un veritabil boom in 2006 si 2007 pentru turismul de litoral si in 2008 pentru turismul montan.
In situatia actuala, touroperatorii estimeaza cel putin o stagnare a numarului de turisti romani, daca nu o usoara crestere cuprinsa intre 5 si 10% pentru aceasta destinatie.
De asemenea, si litoralul romanesc va iesi in castig. „Estimam cel putin o stagnare, sau chiar o crestere de 10% daca vor prinde ofertele speciale lansate acum de catre agentii in parteneriat cu hotelierii precum si daca vor incepe sa functioneze tichetele de vacanta. Amintim ca agentiile de turism au solicitat eliminarea limitarii comisionului atat pentru agentii, cat si pentru firmele emitente”, a mai spus Badulescu.
Anul trecut, pentru Litoralul autohton au fost vandute circa 1,3 milioane de pachete turistice.
Principala statiune de pe riviera bulgareasca solicitata de romani este Albena.