In capitala Danemarcei, 36% din persoanele care merg zilnic la serviciu sau la scoala folosesc bicicleta. Copenhaga are circa 290 de kilometri de trasee pentru biciclisti, inclusiv indicatoare si parcari special amenajate.
Sistemul danez presupune si o varianta publica, gratuita, similara cu felul in care se „imprumuta” carucioarele de la hipermarket. Practic, poti lua bicicleta de la o statie speciala, prin inserarea unei monezi care este returnata doar daca bicicleta este adusa la finalul cursei intr-o statie similara.
Portland, SUA se afla pe locul doi in topul celor mai bune orase din lume pentru biciclisti. Portland este cel mai populat oras al statului Maine, SUA.
Centrul orasului Munchen (locul 3) se va traversa mai rapid cu o bicicleta decat cu orice alt mijloc de transport. In oras se gasesc multe culoare, semnale de trafic si sute de kilometri de rute marcate special pentru biciclisti.
Si Montreal, Quebec, care ocupa locul 4 in clasament, cuprinde sute de kilometri de rute si culoare speciale pentru biciclisti.
Perth, Australia, este cunoscut ca avand una din cele mai extinse si avansate retele pentru biciclisti din lume, care faciliteaza foarte mult conexiunea dintre cartierele marginase si centrul orasului.
Amsterdam, ca si Copenhaga, vecinul sau nordic din Europa, se poate lauda cu faptul ca peste 40% din populatia sa activa foloseste ca mijloc de transport bicicleta. In ultimul timp, scaderea limitei de viteza pentru masini, noi rute, semnale specifice si parcari subterane pentru biciclisti, au determinat tot mai multe persoane din Amsterdam sa vada avantajos acest mijloc de transport.
[img=291][/img]
Seattle, locul 7 in top, are in plan un program de dezvoltare ambitios pentru infrastructura biciclistilor si stimularea locuitorilor la folosirea cat mai des a acestui mijloc de transport. Rezultatele programului se vor vedea in 730 de kilometri de trasee pentru biciclisti, adica 95% din rezidentii Seattle vor fi la doar cateva sute de metri de un culoar pentru biciclisti.
Paris este bineinteles centru media, al artei, modei si business-ului, insa nu in ultimul rand orasul cu cel mai mare sistem de inchiriere al bicicletelor. Un exemplu ar fi programul Velib, lansat in 2007, care ofera peste 20.000 de biciclete spre inchiriere, pentru mai putin de 1,5 dolari pe ora.
Pe penultimul loc se plaseaza Minneapolis, SUA
Sistemul de culoare pentru biciclistii din Bogota este cel mai extins de pe continentul sud-american, cu sute de kilometri de benzi pentru biciclisti, care leaga centrele comerciale, centrele de educatie, cu cele mai populate zone rezidentiale.
Chiar daca Romania nu ar avea nici cele mai mici sanse sa fie inclusa in acest top, totusi si aici apar semne din partea unor asociatii „verzi” care incearca sa promoveze un stil de viata mai sanatos.
Gradul de poluare a aerului din Bucuresti depaseste valorile admise, principalele probleme fiind determinate de salubrizarea defectuoasa a orasului si traficul auto intens.
Cititi si Inchirierile de biciclete, o afacere cu tot mai multi competitori