Gradul de ocupare al liniilor aeriene Blue Air si Wizz Air a fost de aproximativ 80% in perioada Pastelui.
„Rata de ocupare a aeronavelor Wizz Air este in general de aproximativ 80% din capacitate, deschiderea romanilor fata de cursele low-cost, fiind foarte mare indiferent de perioada”, a declarat, pentru DailyBusiness, Iulia Goaga, PR manager al Wizz Air, adaugand ca rata de ocupare din perioada Pastelui a fost doar cu cateva procente mai mare.
„In perioada 6-9 aprilie 2007 am transportat aproximativ 10.000 de pasageri”, a declarat Raluca Pauna, marketing assistant al Blue Air, gradul de ocupare fiind de 77% in perioada 6-9 aprilie .
„Fata de perioada de Paste din 2006 (21-24 aprilie), am inregistrat o crestere a numarului de pasageri de 18% in acest an”, a completat Pauna, adaugand ca numarul de pasageri intr-o saptamana obisnuita se situeaza in jurul a 9.000.
„Spre exemplu, intre 9-12 martie 2007 am transportat peste 9.000 de pasageri”, a spus Pauna.
Wizz Air a transportat aproximativ 7.000 de pasageri in saptamana din preajma sarbatorilor Pascale (catre si din Romania). Destinatiile preferate in aceasta perioada au fost Roma, Londra si Barcelona. Toate destinatiile Blue Air au fost solicitate in mod egal in aceasta perioada, conform companiei.
Wizz Air opereaza in Romania din iunie 2006 prin curse din Targu Mures, iar oficialii companiei ungare de transport aerian estimau, la sfarsitul lui 2006, ca in 2007 va inregistra un trafic de 400.000-500.000 de pasageri pe cursele inspre si dinspre Romania, ca urmare a introducerii a cinci noi destinatii de la 15 ianurie 2007 cu plecare de pe aeroportul Baneasa.
Compania Blue Air a fost infiintata in decembrie 2004. Cifra de afaceri a companiei va ajunge in 2007 la 80 de milioane de euro, iar numarul de pasageri va creste pana la 800.000, cu 77% mai mult fata de anul precedent, a declarat, luna aceasta, Florentina Ivan, director de marketing al Blue Air. Anul trecut, compania a avut o cifra de afaceri de 50 de milioane de euro.
In Romania mai activeaza pe segmentul low-cost companiile My Air, Sky Europe si Germanwings, divizia low-cost a Lufthansa.
Pana la ora publicarii acestui material, companiile My Air, Sky Europe si Germanwings nu au furnizat redactiei DailyBusiness informatii cu privire la traficul inregistrat in perioada de Paste.
Din 10 aprilie a intrat pe piata din Romania si compania finlandeza Finnair, iar din mai va intra si linia aeriana spaniola Clickair. De asemenea oficialii Ryanair, cea mai mare linie low-cost europeana declarau anul trecut ca incepand de la sfarsitul lui 2007, cel tarziu inceputul lui 2008, vor intra pe piata romaneasca.