Desi gradul de ocupare de pe litoral este unul bun, existand chiar hoteluri unde agentiile au vandut integral toate locurile de cazare inca de la finalul lunii trecute, numarul de pachete turistice vandute pe litoral de agentii este mai mic decat anul trecut.
„Nu este vina nimanui ca s-a vandut mai putin, scaderea a fost determinata de faptul ca anul acesta oamenii nu au mai putut uni, ca anul trecut, vacanta de Paste cu cea de 1 Mai. In plus, anul trecut au fost mult promovate mai mult evenimentele de pe litoral”, spune Traian Badulescu, purtatorul de cuvant al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT). El nu a spus care este scaderea, comparativ cu perioada similara din 2009.
Urmatoarea destinatie in topul vanzarilor agentiilor in aceasta perioada a fost Bulgaria, unde au vandut circa 10.000 de pachete.
Pe langa turistii veniti prin agentii, pe litoral merg in aceasta perioada, atat in Bulgaria, cat si in Romania destul de multi turisti si pe cont propriu.
Pe langa turistii care au ales litoralul, agentiile locale au mai vandut 1.000-2.000 de pachete turistice si pentru scurte vacante in orasele europene.