In acest sens, FPTS propune:
1. Solutionarea tuturor problemelor de
infrastructura din transportul rutier si CFR pentru a se mari
siguranta in trafic a turistilor si accesul mai usor spre litoral
(oprirea tuturor lucrarilor de reparatii si intretinere pe perioada
sezonului estival, introducerea trenurilor de viteza, transportul
auto de la Gara CFR Constanta spre sudul litoralului sa se realizeze
prin statiuni, etc).
2. Realizarea in parteneriat cu
Primariile din sudul litoralului a unor Centre de Informare Turistica
si rezervari online unde sa fie cuprinse toate bazele turistice.
3. Continuarea diligentelor
incepute de FPTS pentru schimbarea structurii anului scolar astfel
incat vacanta de vara pentru clasele I ? VIII sa inceapa la 1 iunie.
Consideram ca Ministerul Educatiei ar trebui sa demareze imediat
actiuni de introducere a perioadei de practica a elevilor in Sudul
Litoralului care sa aiba ca scop actiuni de mediu, activitati
culturale si sportive, precum si stagii de pregatire profesionala.
4. Schimbarea aspectului statiunilor
prin solutii de irigare a zonelor verzi si realizarea unui proiect de
aductiuni a apei industriale in statiuni.
5. Acesarea de fonduri europene
impreuna cu Primariile pentru realizarea unor puncte de atractie,
baze sportive, evenimente sportive, reabilitarea Hergheliei Mangalia
si organizarea unor concursuri interne si internationale pe hipodrom,
cresterea numarului de evenimente, derularea de spectacole la fiecare
sfarsit de saptamana.
“In cadrul acestei intalniri am
analizat in detaliu intreruperea circulatiei pe podul Agigea si
demararea unor actiuni pentru sistarea lucrarilor pe timpul sezonului
estival la acest pod in vederea repunerii in circulatie a tuturor
celor 4 benzi pentru autoturisme si autocare”, a declarat Dan
Matei Agathon, preedintele FPTS.
“In aceeasi ordine de idei,
intentionam sesizarea autoritatilor in vederea unei anchete pentru a
identifica cine sta in spatele acestor actiuni de stopare a
circulatiei in Sudul Litoralului care aduce atingere desfasurarii in
bune conditii a turismului in aproximativ 90% din traficul turistic
de pe litoral”, a adaugat acesta.
De asemenea, FPTS invita Federatia
Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR) sa se alature eforturilor
sale de promovare a turismului din sudul litoralului.
Numarul turistilor romanii care au
petrecut vacanta pe litoralulul de la Marea Neagra a crescut cu 15%
in vara anului 2012 fata de anul anterior, atingand 1,5
milioane de persoane, fiind cazati in structurile clasificate dar
si la negru. Ei au cheltuit aproximativ 270 de milioane de euro,
potrivit datelor Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc
(FPTR).
Citeste si:
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-turism/radu-mazare-prefera-turistii-de-weekend-care-cheltuiesc-multi-bani-89906/]Radu
Mazare prefera turistii de weekend, care cheltuiesc multi bani[/url]
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-turism/numarul-turistilor-a-crescut-in-primele-4-luni-din-ce-tari-provin-si-ce-au-vizitat-in-romania-90206/]Numarul
turistilor a crescut in primele 4 luni. Din ce tari provin si ce au
vizitat in Romania[/url]
De
ce are litoralul bulgaresc mai multi turisti fata de cel romanesc