Lucrarile de executie ale aeroportului, o investitie estimata la circa 100 mil. euro si desfasurata pe 200 de hectare, sunt programate sa dureze circa 5 ani si vor fi realizate de firma canadiana Intelcan Technosystems.
[quote=Radu Enache, presedinte Continental]Daca faceam la timp drumuri de acces pentru a admira la sol „frumusetile patriei” am fi fost mai castigati[/quote]
Zona Brasov atrage anual in jur de 700.000 de turisti si este pe primul loc in topul preferintelor turistilor straini in materie de destinatii din Romania si pe locul 2 in cele ale romanilor, dupa litoralul autohton.
„Un aeroport constituie un avantaj indiferent de zona in care este amplasat, insa va fi necesar efortul tuturor operatorilor din turism pentru a creste intreg business-ul turistic”, a declarat Marius Gaspar, directorul hotelului City Center din Brasov.
Acesta este de parere ca atat numarul turistilor romani cat si al celor straini ar inregistra o crestere semnificativa, ceea ce ar duce la o evolutie pozitiva a intreg business-ului turistic din zona.
„Aeroportul din Brasov este o necesitate. Orice cale de acces pe care o initiezi catre o zona turistica inseamna o deschidere catre un flux de turisti mai mare. Brasov ar putea inregistra o crestere brusca a numarului de turisti, orasul fiind inima Romaniei si a doua zona turistica din tara”, a declarat Corina Martin, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism, ea opinand ca sunt foarte multi romani care doresc sa scape de aglomeratia de pe strazi si care ar prefera avionul.
Corina Martin, presedintele Asociatiei de Promovare a Litoralului Romanesc, a fost implicata in aducerea companiei Ryanair pentru a opera pe Aeroportul din Constanta.
„Eu cred ca peste 5 ani va fi cea mai oportuna perioada de inaugurare a unui aeroport in zona pentru ca va fi momentul cand turbulentele financiare se vor termina”, a spus Simona Ivasciu, general manager al hotelului House of Dracula din Poiana Brasov.
Totodata, aceasta subliniaza ca odata cu constructia aeroportului trebuie sa dezvolte si infrastructura pentru a facilita accesul turistilor care vin pe aeroport, in zonele adiacente Brasovului.
„Daca s-ar dezvolta si infrastructura, turismul se va dezvolta foarte mult. Nu este suficient un aeroport”, a mai spus Ivasciuc, precizand ca odata cu aeroportul ar creste foarte mult atat numarul turistilor straini, cat si al numarului de vizite per turist.
Si liniile aeriene sustin ideea unui aeroport la Brasov.
Blue Air sustine dezvoltarea Aeroportului Brasov, in conditiile in care aceasta va fi privat, pentru ca negocierea tarifelor aeroportuare este mai simpla.
„Este foarte greu de negociat tarifele cu un aeroport de stat, in comparatie cu unul privat”, a declarat Catalin Ilie, director general adjunct al companiei Blue Air, precizand ca aeroportul ar trebui initial sa fie de mici dimensiuni si dezvoltat ulterior, in functie de cererea care se va inregistra.
Totodata, reprezentantul Blue Air spune ca in zona prezenta unui aeroport ar fi benefica pentru ca ar creste considerabil numarul de turisti straini si ca vor lua in calcul o posibila operare pe aeroport, cu zboruri regulate.
Cine crede ca aeroportul din Brasov nu este o necesitate?
„Daca se face o investitie asa mare trebuie sa se urmareasca mai intai un feed-back, sa se vada daca este fezabila investitia in aceasta afacere, in conditiile economice actuale, cand majoritatea industriilor au de suferit”, a declarat Augustin Sava, directorul Aeroportului Sibiu.
Aeroportul din Sibiu este cel mai apropiat de Brasov, la circa 140 de km, urmat de cel de la Targu Mures, aflat la o distanta de circa 160 km.
In opinia lui Sava, investitia in acest aeroport ar fi fezabila daca nu ar fi existat aeroporturile din Sibiu si Targu Mures si daca nu ar fi fost in plan constructia autostrazii Bucuresti-Brasov.
Si presedintele unuia dintre cele mai importante lanturi hoteliere la nivel local, Continental, sustine ca industria turismului din zona nu ar inregistra o crestere pe fondul construirii Aeroportului Brasov-Ghimbav.
„Proiectul nu se justifica nici din punct de vedere al studiului de fezabilitate, nici ca trafic aerian, pentru ca aeroportul se va situa inauntrul unei distante de sub 200 de km fata de aeroporturi vecine – Bucuresti, Sibiu, Cluj, Targu Mures”, a declarat Radu Enache, presedintele lantului hotelier Continental, precizand ca nu crede ca datorita aeroportului se va vedea o crestere spectaculoasa a numarului de turisti in zona si nici nu vor creste investitiile in turism.
Totodata, Augustin Sava, directorul aeroportului din Sibiu, considera ca in schimb ar fi binevenita constructia unui heliport.
Reprezentantul lantului hotelier Continental are in plan dezvoltarea a cel putin unui hotel in zona respectiva, insa demararea investitiei nu este legata constructia aeroportului, ci doar de gasirea unui teren corespunzator.