Curtea de Apel a
respins plangerea formulata de asocierea Astaldi – Alstom Company si
UTI Grup impotriva deciziei CNSC, confirmand legalitatea acesteia si
implicit a evaluarii ofertelor depuse.
Decizia Curtii de
Apel vine la opt luni de la publicarea in SEAP a anuntului de
participare privind atribuirea contractului.
Proiectul consta in reabilitarea
platformelor de stationare a aeronavelor si a bretelelor de acces la
pista de aterizare – decolare din incinta aeroportului, pe o
suprafata de 155.253,68 mp si are o valoare totala de peste 17
milioane euro.
Aproximativ 70% din aceasta suma
constituie finantare nerambursabila acordata de Comisia Europeana din
Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operational
Sectorial Transport 2007-2013, restul fiind asigurat de la bugetul de
stat.
Hochtief Solutions AG a fost
reprezentat de avocatii Nestor Nestor Diculescu
Kingston Petersen (NNDKP) atat in faza contestatiilor de la
CNSC, cat si in instanta, proiectul fiind coordonat de doi parteneri,
Radu Damaschin (litigii) si Adina Chilim-Dumitriu (consultanta in
domeniul achizitiilor publice).
Membra a
Holding-ului Hochtief, compania germana Hochtief Solutions AG a
revenit pe piata de constructii din Romania in anul 2006.
David Ciceo,
presedintele Asociatiei Aeroporturilor din Romania (AAR), a declarat
recent ca aeroporturile din Romania au nevoie, in urmatorii zece ani,
de cel putin 200-300 de milioane de euro pentru investitii in piste
noi, terminale si infrastructura.
Peste doua milioane
de pasageri s-au imbarcat sau au debarcat pe aeroporturile romanesti,
in primul trimestru al anului in curs, potrivit statisticilor
Ministerului Transporturilor. Din acest total, mai mult de 1,067
milioane de pasageri au plecat de pe aeroporturile romanesti, in timp
ce restul de 1,019 milioane au sosit in Romania.