Conducerea aeroportului din Timis a redus sumele alocate pentru cheltuieli materiale si bugetul alocat pentru deplasarile la conferinte cu 30%, iar de la 1 februarie, a diminuat la jumatate sporurile de conducere, in contextul in care din luna ianuarie, tot mai putini pasageri au apelat la avioane.
„Am reorganizat si structura de personal. Cei care pot iesi la pensie au fost incurajati sa o faca”, a declarat luni, in cadrul unei conferinte de presa, Daniel Idolu, directorul general al aeroportului.
„Cautam si metode de a obtine venituri din activitati non-aeronautice. In plus, am decis sa dam discount de 15% pentru Tarom, ca sa isi pastreze numarul de zboruri de la Timisoara. Aceasta metoda a discount-urilor o aplicam inainte pentru a atrage companii aeriene, acum o aplicam pentru ca acestea sa nu plece si sa nu reduca numarul de zboruri”, a mai spus Idolu.
In 2008, traficul a fost de aproximativ 900.000 de pasageri si 40 de zboruri zilnice.
„Pentru 2009 ne propunem 965.000 de pasageri si 50 de zboruri comerciale pe zi. Am observat inca din primavara trecuta ca numarul de pasageri nu creste, dar abia mai tarziu ne-am dat seama ca erau efectele crizei economice”, a precizat seful aeroportului.
„Din acest motiv, numarul de curse operate a crescut cu 11%, iar numarul de pasageri cu doar 3,3%. Am avut, in trecut, si perioade cu 40%. Trebuie sa marturisesc ca in ianuarie, in primele doua saptamani, m-am speriat de numarul mic al pasagerilor, dar situatia s-a mai redresat”, a adaugat acesta.
Totusi, pentru 2008, conducerea aeroportului a anuntat un profit de 1,2 milioane euro, in crestere cu peste 50% fata de 2007. Una dintre cele mai importante investitii pentru 2009 la aeroport este aerogara pentru sosiri curse interne (3 milioane euro) si calea de rulare (600.000 euro).