Astfel, se incearca atragerea de investitori strategici, care in urma majorarii capitalului social vor detine o treime din Aeroport Arad SA.
Iosif Matula, presedintele CJ Arad, a mai propus ca investitorul strategic sa fie o companie aeriana, propunere aprobata de consilierii judeteni.
„Urmeaza ca o comisie de specialitate sa efectueze un raport de reevaluare al aeroportului, pentru a se stabili valoarea patrimoniului”, a declarat, la randul sau, Gherghina Ribovici, director economic in cadrul CJ Arad. „Apoi, va fi supus votului consilierilor judeteni un proiect de hotarare privind alegerea metodei de vanzare a pachetului de actiuni, care poate fi facuta prin negociere directa sau prin licitatie”, a mai spus Ribovici.
La inceputul acestui an, Consiliul Judetean a aprobat efectuarea unui studiu de oportunitate pentru a stabili metoda de privatizare a societatii pe actiuni Aeroportul Arad. In urma procedurilor de achizitie publica de servicii, societatea germana Symbios GmbH, adjudecatara procedurii, a elaborat un studiu de oportunitate prin care se propune o impartire a actionariatului in trei mari parti: Consiliul Judetean Arad, Primaria Municipiului Arad si operatori aerieni.
„Aeroportul dateaza din 1936, de cand s-a finalizat constructia actualei aerogari, iar pista – din 1953. Pentru a putea face fata la numarul de pasageri in continua crestere, pentru a putea raspunde la noile exigente si norme din domeniu si a fi parte dintr-o economie de piata in expansiune, este nevoie permanenta de fonduri”, se arata in raportul intocmit de Symbios GmbH.
De asemenea, firma care a efectuat studiul de oportunitate a mai mentionat ca aeroportul a fost sprijinit de Consiliul Judetean Arad, dar in timp au aparut noi nevoi de investitii costisitoare, pentru care avem nevoie de sume importante de bani. „Dintre viitoarele investitii, se numara modernizarea aerogarii si prelungirea pistei. Modernizarea si extinderea aerogarii este o lucrare foarte importanta, deoarece numarul de pasageri va continua sa creasca, iar aerogara nu este proiectata sa proceseze un numar ridicat de pasageri. Extinderea pistei va permite primirea unor avioane de capacitate mare, care momentan nu pot ateriza/decola din cauza lungimii necorespunzatoare a pistei”, se mai arata in studiul Symbios GmbH.
Obiectivele minime pentru dezvoltarea aeroportului ar fi efectuarea de lucrari pentru repararea pistei de aterizare si extinderii acesteia la 2.500 metri si pana la sfarsitul anului 2008 si extinderea la 3.000 metri pana la sfarsitul anului 2011. De asemenea, se impune repararea cailor de rulare si extinderea lor pe aceeasi dimensiune cu pista de aterizare. Potrivit studiului Symbios GmbH, trebuie facute cel putin 12 investitii majore pentru incadrarea Aeroportului International Arad la standarde europene.
„Aceste investitii nu se pot realiza din bugetul Consiliului Judetean Arad, iar capacitatea economica a societatii nu permite realizarea unor astfel de investitii. In situatia actuala, atragerea unor parteneri privati in efectuarea unor investitii ar fi solutia pentru dezvoltarea aeroportului Arad”, este concluzia Symbios GmbH.
Iosif Matula, presedintele CJ Arad, a fost mandatat sa intocmeasca dosarul de prezentare, raportul de evaluare, prospectul de oferta publica, anuntul de vanzare sau alte documente ce prezinta relevanta in procesul de privatizare, potrivit legislatiei in vigoare. Documentatia urmeaza sa fie aprobata de Consiliul Judetean Arad, ca institutie implicata in procesul de privatizare.