„Prin acest terminal, capacitatea anuala va fi ridicata la 6 milioane de pasageri, fata de 4,5 milioane in prezent, iar capacitatea orara se va dubla de la 1.100 pasageri la 2.150 pasageri”, a declarat Jidav, citat de Mediafax.
Investitia face parte din faza a treia de dezvoltare si modernizare a aeroportului, in valoare de 150 milioane de euro fara TVA. Terminalul va avea 15 porti de imbarcare.
Faza a treia a planului de modernizare mai cuprinde amenajarea unui terminal de sosiri internationale, pana in decembrie 2011, si extinderea terminalului de plecari internationale, care va fi finalizat in iunie 2012. Finantarea constructiei terminalului este asigurata din sursele proprii ale aeroportului.
Radu Berceanu, ministrul interimar al Transporturilor si Infrastructurii, prezent la aeroport, a declarat ca unitatea va fi conectata la viitorul segment de autostrada Bucuresti-Ploiesti printr-un nou drum de acces.
Totodata, el a spus ca in decembrie se va semna un contract de inchiriere a spatiilor din apropierea aeroportului Baneasa, pentru „utilitati aeroportuare”.
„La Baneasa se va incheia un contract prin care este ocupata o zona cu cladiri si care astfel va fi transformata in utilitati aeroportuare, pentru ca pasagerii sa aiba cat de cat un confort la nivelul anului 2010, pentru ca dupa parerea mea autogara arata ca in 1965”, a spus Berceanu.
Ministerul Transporturilor detine ambele ambele aeroporturi. Guvernul a aprobat, in octombrie, fuziunea celor doua unitati, prin infiintarea Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti.