„Harta de zgomot” este reprezentarea unei situatii existente sau previzionate in termenii indicatorilor de zgomot, care indica depasirile fonice din anumite zone.
Licitatia pentru cumparararea echipamentului va avea loc in iulie, in conditiile in care aeroportul a inregistrat la sfarsitul lui 2006 peste 50.000 de zboruri, relateaza NewsIn
Reprezentantii Ministerului Transporturilor (MT) au declarat ca in anul 2006 nici un aeroport din Romania nu s-a incadrat in baremul stabilit de legislatia referitoare la elaborarea hartilor de zgomot.
„Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti, pe baza datelor de trafic inregistrate in trimestrul al treilea al anului trecut, a estimat faptul ca se va depasi baremul de 50.000 miscari (n.r. – zboruri) anual, estimare care s-a dovedit corecta. Unitatea si-a prevazut in bugetul anului 2007 sumele necesare aplicarii prevederilor HG 321/2005 (n.r. privind evaluarea si gestionarea zgomotului ambiental), au precizat reprezentantii MT.
Actiunea de elaborare a hartii de zgomot este in prezent demarata, au adaugat reprezentantii MT.
La randul sau, directorul Departamentului de Relatii Externe al Aeroportului International Henri Coanda, Valentin Iordache, a declarat ca, desi urmatoare raportare in ceea ce priveste hartile de zgomot se va face abia in 2010, dezvoltarea infrastructurii aeroportuare a impus inceperea procedurilor.
„Harta de zgomot a aeroportului este diferita de cea pentru o autostrada sau pentru un oras, motiv pentru care va trebuie sa facem si o instruire a personalului”, a completat directorul.
De asemenea, vor fi intocmite harti digitale ale zonei aeroportului, in cursul anului trecut fiind inceput si un proces de colectare a informatiilor legate de zboruri.
Aeroportul International „Henri Coanda” Bucuresti este singurul aeroport din tara care se incadreaza in limitele stabilite prin Hotararea de Guvern 321/2005 privind evaluarea si gestionarea zgomotului ambiental.
Potrivit actului normativ, unitatile aflate sub autoritatea sau in subordinea Ministerului Transporturilor, care au in administrare infrastructuri rutiere, feroviare sau aeroportuare, au obligatia sa elaboreze hartile de zgomot.
Astfel, trebuie elaborate hartile de zgomot pentru soselele al caror trafic inregistreaza mai mult de sase milioane de masini anual, pentru caile ferate cu peste 60.000 de treceri pe an si pentru aeroporturile unde se desfasoara mai mult de 50.000 de miscari anual.
Realizarea hartii acustice a orasului va permite obtinerea informatiilor exacte cu privire la zonele cele mai intens poluate fonic (monitorizarea activitatii surselor de poluare fonica, factor generator de disconfort si deteriorare a sanatatii cetatenilor), asigurarea unor masuri optime pentru reducerea zgomotului urban, predictia zgomotului ambiental in zone cu reorganizari urbanistice (constructii de locuinte, modificari de trafic, amplasare de unitati industriale s.a.)