Pretul acesta a fost estimat de catre jurnalistii cehi de la Prague Daily Monitor care au comparat situatia aeroportului praghez cu cea a aeroportului din Budapesta, ale carui dimensiuni si dotari sunt similare cu cele ale Ruzyne, si care a fost vandut cu un pret de 30 de ori mai mare decat profitul operational.
Guvernul de la Praga intentioneaza sa vanda anul acesta aeroportul in urmatorii doi ani, printre cei mai interesati investitori numarandu-se deja Hochtief Airport, din cadrul grupului german Hochtief, Fraport, compania care opereaza aeroportul din Frankfurt, fondul de investitii ceh PPF Investments si fondul de investitii Penta.
Hochtief a participat, recent, la licitatia pentru proiectul constructiei podului de peste Dunare intre Calafat si Vidin, care va uni Romania si Bulgaria, in consortiu cu firma spaniola OHL, proiect in valoare de circa 116 milioane euro, adjudecat de compania spaniola Fomento de Construcciones y Contratas SA.
PPF Investments au cumparat in toamna 19,3% din actiunile Romexterra iar reprezentantii sai si-au manifestat interesul si pentru compania de asigurari Ardaf, conform NewsIn.
Inainte de vanzarea aeroportului, guvernul ceh va trebui sa se ocupe de asigurarea terenului necesar pentru constructia unei piste suplimentare pe Ruzyne pe o suprafata de 60 de hectare, aflata in proprietatea companiei cehe Penta.