„Companiile aeriene nu au datorii mai mari decat cele normale. Ele pot face plata pana la 30, respectiv 60 de zile, dupa cum e factura. Companiile chemate in instanta au operat in anii precedenti in Timisoara”, a declarat Leontin de Mayo, directorul adjunct al Aeroportului din Timisoara, citat de NewsIn.
„Proces avem cu Volare, nu cei care opereaza acum la noi, este vorba de o alta firma care a operat si cu care suntem in instanta, cu Club Air si cu AlpiEagles, care a operat pana la sfarsitul anului”, a precizat de Mayo.
„Nici Sky Europe nu ne-a achitat, insa ei s-au retras in 10 decembrie de pe aeroport”, a adaugat acesta, adaugand ca datoriile „sunt cuprinse intre 25.000 si 75.000 de euro”.
Directorul adjunct al Aeroportului International „Traian Vuia” din Timisoara a declarat ca in prezent, companiile aeriene care opereaza pe aeroport au pana la doua luni pentru a-si achita banii, potrivit facturii.
Acesta a mai precizat ca datoriile ingreuneaza activitatea Aeroportului. „Ne ingreuneaza. La bilantul contabil nu poti scadea aceste sume, nu le poti face cum trebuie si in plus, afecteaza criteriile de perfomanta”, a spus de Mayo.
Cu toate acestea, investitiile pe 2007 nu au fost afectate. Anul trecut, aeroportul a beneficiat de investitii in valoare de aproximativ 5,7 milioane de euro, insa peste jumatate din suma provine de la bugetul de stat.
Dan Idolu, directorul general al aeroportului, a precizat, la finele lui 2007, in cadrul unei conferinte de presa, ca a primit cu 200% mai multi bani decat in 2006, iar pe 2008 suma va fi similara cu cea din 2007, adica 10-11 milioane lei. „Veniturile proprii s-au majorat cu 25%”, a spus Idolu.
Cea mai mare lucrare preconizata pentru urmatorii ani este cea la suprafata de miscare a aeronavelor, in valoare de 8 milioane de euro.