Noua entitate ar urma sa se numeasca Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti.
O societate puternica, echilibrata, profitabila si cu o eficienta ridicata in exploatare va constitui, cu certitudine, un pol de atractie pentru investitori, iar listarea la bursa a unei parti din actiunile noii societati va constitui un eveniment important pe piata bursiera, se arata in proiectul de fuziune a celor doua companii, aprobat in noiembrie 2006 si publicat vineri, 2 martie, in Monitorul Oficial.
Prognozele pozitive privind evolutia traficului aerian, coroborate cu restrictiile de trafic, care vor deveni obligatorii pentru aeroportul Aurel Vlaicu din considerente de protectie a mediului, din cauza apropierii de zonele locuite, conduc la necesitatea stringenta de coordonare operationala intre cele doua aeroporturi, spun reprezentantii Ministerului Transporturilor, conform NewsIn.
Potrivit acestora, fuziunea dintre cele doua aeroporturi vor determina performante de ordin economic, dar si in domeniul protectiei mediului si al responsabilitatii sociale.
Astfel, se urmareste crearea unui aeroport cu o suprafata totala de 1.400 hectare si o capacitate de 20-25 milioane de pasageri pe an, in conditiile in care aeroportul Heathrow din Londra are o suprafata de 1.227 hectare si transporta 67,9 milioane de pasageri pe an. Aeroportul din Frankfurt se intinde pe o suprafata de 1.397 hectare.
Mai mult, reprezentantii ministerului considera ca fuziunea va diminua costurile globale de exploatare, odata cu optimizarea cheltuielilor cu forta de munca.
Totodata, distanta mica dintre cele doua aeroporturi, de aproximativ opt kilometri, este considerata de catre autoritati o coordonata suplimentara in favoarea proiectului.
Noua societate va putea face fata mult mai bine concurentei care se manifesta mai ales pe plan regional. Concurentii traditionali ai celor doua aeroporturi sunt, potrivit proiectului, aeroportul din Budapesta, care atrage un numar mare de pasageri din zona de vest si nord-vest a Romaniei si aeroportul din Sofia, pentru ca in zona de captare a aeroporturilor romanesti intra si o zona din nordul Bulgariei.
Pachetul majoritar, respectiv 80% din actiuni, al aeroporturilor Henri Coanda si Aurel Vlaicu este detinut de statul roman, prin Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, in timp ce Fondul Proprietatea detine un pachet de 20%.
Valoarea imobilizarilor corporale ale aeroportului Henri Conada, era la sfarsitul lunii septembrie a anului trecut, de 1,13 miliarde lei, fata de 66,5 milioane lei in cazul aeroportului Aurel Vlaicu, raportat la aceeasi perioada.
Datoriile curente nete ale aeroportului din Otopeni erau de 99,5 milioane lei, respectiv de 5,08 milioane lei aeroportul din Baneasa. Capitalurile toatale s-au ridicat la 861,5 milioane lei pentru aeroportul Henri Coanda, respectiv la 50,14 milioane lei pentru Aurel Vlaicu.