„Incercam sa construim un program prin care operatorii din turism sa se inscrie pe o platforma si sa poata transmite informatii despre produsele turistice pe care le au, astfel incat un turist care aterizeaza la Otopeni, sa zicem, sa poata intra pe un terminal amplasat in aeroport si sa verifice ce lucruri ar putea face intr-o zona de munte, de exemplu, in cateva zile cat sta in Romania. Panoul va putea fi vizionat 3D”, a aratat Udrea, citata de Mediafax.
Ea a adaugat ca in prezent se lucreaza la acest proiect, iar in cateva luni va fi operational.
„Acum se lucreaza la platforma, in cateva luni va putea fi operationala. Exista aceste filmari, ele sunt deja folosite pe internet. De asemenea, se lucreaza la o platforma informatica unde sa se verifice numarul de turisti cazati intr-o structura turistica din Romania si locurile de cazare libere, pentru o mai buna informare si pentru combaterea evaziunii fiscale”, a mai spus Udrea.
Ministrul a precizat ca inca nu se stie care va fi bugetul pentru proiectul panourilor 3D.
Ministrul de resort a mai spus ca internetul a devenit o retea de cautare utilizata de tot mai multi turisti si ca aceasta va fi instrumentul prin care se vor derula viitoarele campanii de promovare turistica a Romaniei.
„In trecut cand imi faceam vacantele in afara tarii noastre mergeam la un birou de turism si aveam nevoie de o persoana care sa imi explice mai multe despre vacanta pe care o cautam, azi intru pe internet unde imi pot cumpara orice vacanta si pot verifica preturile. Internetul trebuie sa fie folosit si pentru a promova produsul turistic romanesc si pentru a vinde pachete. Cred ca prin parteneriatul cu Facebook pentru promovarea turistica a Romaniei nu vor fi vandute doar produse turistice ci vor putea fi masurate concret anumite rezultate, cum ar fi numarul de turisti sositi in tara”, a afirmat Udrea.
Ea a mai spus ca proiectul de promovare a Romaniei ca destinatie turistica va fi lansat in primavara anului viitor.