Tripsta a alocat un buget de 1,4
milioane lei pentru primii trei ani de activitate ai centrului sau
operational din Bucuresti.
Conform reprezentantilor companiei, in
2014 Tripsta isi propune sa ajunga la vanzari totale de circa 4,5
milioane de euro in Romania, concomitent cu extinderea operatiunilor
derulate de biroul de la Bucuresti si cresterea cu 50% a echipei.
„In 2014, estimam ca piata online
de bilete de avion va inregistra o crestere de 20-25% comparativ cu
anul anterior. De aceea, vom continua investitiile si vom aloca anul
acesta aproape 250.000 lei pentru dezvoltarea centrului operational
din Romania. Vom aduce in echipa noi membri in departamentele de
operational, marketing si contabilitate pentru a raspunde cerintelor
pietei. Estimam ca, pana la finalul anului 2014, echipa Tripsta
Romania va ajunge la peste 60 de angajati”, a declarat Marius
Negre, country manager Romania.
In Romania, Tripsta a inceput sa
dezvolte operatiunile in 2012, cand a investit in jur de 400.000 lei
pentru lansarea filialei din Bucuresti.
In prezent, din Romania sunt gestionate
activitatile operationale pentru cele mai importante piete europene,
precum Franta, Spania, Marea Britanie, Italia sau Rusia, dar si piete
exotice precum Africa de Sud, Noua Zeelanda, Filipine, Hong Kong,
etc. Acest lucru a necesitat o crestere sustinuta a echipei din
Bucuresti: de la 6 angajati la inceputul lui 2013 la peste 40 de
oameni in prezent.
In ceea ce priveste serviciile
furnizate, biletele de avion reprezinta 95% din tranzactiile Tripsta
atat in Romania, cat si pe plan global, fiind principalul produs
comercializat de agentie.
In 2013, cifra de afaceri a Tripsta la
nivel international a ajuns la 190 milioane de euro, aproape dublu
comparativ cu 2012, cand a totalizat 97 milioane de euro.
Tripsta are in
prezent trei sedii: sediul principal din Atena, cel din Bucuresti
care functioneaza ca si centru operational si cel din Sao Paolo
(Brazilia), care acopera regiunea Brazilia si America de Sud. Centrul
din Bucuresti este primul deschis in afara Greciei.
In prezent, reteaua
de 25 de tari in care Tripsta opereaza include Grecia, Germania,
Marea Britanie, Polonia, Romania, Italia, Rusia, Turcia, Franta,
Spania, Brazilia, Noua Zeelanda, Africa de Sud, Emiratele Arabe
Unite. In 2014 Tripsta si-a continuat expansiunea spre Asia
deschizand patru noi piete: Hong Kong, India, Singapore si Filipine,
urmand lansarea site-urilor dedicate pentru China, Japonia si Coreea
de Sud.
In Romania, printre
concurentii Tripsta se numara Paravion si Vola.
In anul 2013, cele
doua aeroporturi ale Capitalei – Aeroportul International Henri
Coanda Bucuresti si Aeroportul International Bucuresti Baneasa-Aurel
Vlaicu – au fost tranzitate de 7.649.503
de pasageri, numarul de miscari
aeronave (aterizari si decolari) ridicandu-se la 95.984. Fata de anul
2012, numarul pasagerilor a inregistrat o crestere de 1,35%.