„Daca legea va fi aprobata o vom aplica. Taxele ascunse sunt in genere taxele de aeroport, care in Romania au o medie de circa 40 euro si sunt cunoscute de pasageri, asa ca nu va fi afectat business-ul companiilor aeriene”, a explicat, pentru DailyBusiness, Florentina Ivan, directorul de marketing Blue Air.
Companiile aeriene din Europa vor fi obligate sa afiseze pretul intreg al biletelor de avion, ca sa evite situatiile in care pasagerii trebuie sa plateasca taxe ascunse, potrivit reglementarilor aprobate miercuri de catre Parlamentul European.
Reglementarea, care trebuie aprobata si de catre statele membre ale Uniunii Europene inainte de a intra in vigoare, revizuieste sistemul de legi pentru companiile aeriene, ca sa sustina cresterea competitiei, deoarece va fi mai usor pentru calatori sa compare preturile inainte de a rezerva un bilet, relateaza presa internationala.
Aceasta este cea mai noua masura pe care o ia Uniunea Europeana, ca sa devina mai prietenoasa cu consumatorii. In mai au fost introduse noi reglementari, care sa scada costurile folosirii telefoanelor mobile in strainatate.
Ministrii transporturilor din Uniunea Europeana trebuie sa adopte o pozitie comuna anul acesta, astfel incat in prima jumatate a lui 2008 sa se ajunga la un acord final.
„Nu vad niciun indiciu care sa arate ca statele membre ale Uniunii Europene se opun propunerilor noastre. Consider ca nu exista obstacole majore in gasirea unui compromis”, a spus un parlamentar liberal, Arunas Degutis, care a sustinut pachetul de lege in parlament.
Reglementarile sunt create mai ales din cauza companiilor cu costuri reduse. Acestea isi fac reclama sustinand ca vand bilete ieftine, dar preturile se dovedesc mult mai mari de indata ce sunt incluse taxele si alte costuri.
Lista acestor costuri va include toate taxele aplicabile, toate costurile care nu pot fi evitate, precum si taxe sau alte costuri majorate de catre compania aeriana la aeroport.
In situatiile in care pretul unui bilet include costurile de securitate din aeroport sau de la bordul avionului, acestea trebuie prezentate separat pe bilet sau sa fie aduse altfel la cunostinta pasagerului.
In cadrul pachetului de reglementari se spune si ca o companie aeriana trebuie sa aiba suficienta acoperire de asigurari, pentru a obtine licenta de operare.
Comisia Europeana are autoritatea de a revoca sau de a suspenda licentele companiilor aeriene, in cazul in care acestea nu urmeaza reglementarile Uniunii Europene pentru siguranta sau standarde financiare, de exemplu, potrivit noilor reglementari.
Aceasta prevedere s-ar aplica in cazul in care o autoritate de stat nu ar reusi sa revoce licenta unei companii aeriene, din motive politice, de exemplu, in pofida ingrijorarilor legate de securitate.
Noile reglementari vor impune si prezentarea mai frecventa de informatii financiare, cum ar fi planurile de afaceri pentru infiintarea de companii aeriene, ca sa evite falimentele noilor firme.