”Noul brand e ca o piesa noua la radio. La inceput nu e o mare branza, insa apoi, promovata puternic, data de 14 ori pe ora, incepi sa te obisnuiesti”, a declarat fostul ministru, in trecut promotorul campaniei ”Romania, simply surprising”.
”Nu pot sa estimez cum va fi primita aceasta noua identitate. Vom vedea daca va avea efecte pozitive abia in momentul contractarilor de catre turisti straini”, a spus Agathon, pentru DailyBusiness.ro. ”Sper sa fie o poveste de succes”.
Fostul ministru al Turismului a precizat ca, dincolo de speculatii, cert este ca Romania avea nevoie de o noua identitate. ”Turismul este intr-un permanent razboi la nivel international. Ne luptam cu alte 124 de tari care spun, la randul lor, ca sunt cele mai frumoase tari din lume. Intr-un asemenea razboi, toata lumea lupta pentru o resursa tot mai rara – turistii straini”, a declarat Agathon.
Fostul ministru spune ca in acest razboi se folosesc inclusiv serviciile secrete, iar toate stirile negative din media sunt speculate imediat de concurenta. ”E exemplul clasic cu calul mort de pe plaja din Mamaia. S-a folosit din plin pentru a justifica cat de prost este turismul de la noi”, spune Agaton.
El considera ca cea mai buna promovare turistica este cea care este corecta cu clientul.
In opinia lui Agathon, cel mai bun brand de tara din lume este cel al Italiei, ”Bella Italia”, un brand simplu, eficient si extrem de sugestiv.
Agathon: Suntem campioni la luat la misto
Dan Matei Agathon spune ca trebuie sa revenim cu picioarele pe pamant. ”Avem tendinta de a vorbi despre Romania ca fiind cea mai frumoasa tara din lume. Avem cei mai frumosi munti, litoral, femei, avem cei mai buni specialisti in orice. Ei bine, nu este chiar asa. Mai sunt si altii care cred asta. Totul tine de promovare”, a spus fostul ministru.
Pe de alta parte, afirma Agathon, romanii au tendinta de a supra-aprecia ofertele turistice ale altora, cu toate ca si in Romania avem turism de calitate. ”E chestie de snobism. Romanii care merg, de pilda, in Bulgaria, sunt atat de snobi incat atunci cand se intorc din concediu de acolo, in loc sa le recunoasca cunoscutilor ca nu a fost chiar la nivelul la care s-au asteptat, ca au avut probleme, prefera sa laude concediul perfect. Le dau un sfat celor care pleaca in destinatii de genul asta. Sa ia inca 500 de euro cu ei. O sa le trebuiasca”, a declarat fostul ministru al Turismului.
Udrea: Invitam turistii straini in ”Gradina Carpatilor”
Ministrul Turismului, Elena Udrea, a lansat joi, cu ocazia zilei nationale a Romaniei la Expozitia Mondiala 2010, organizata la Shanghai, noul brand turistic al Romaniei. Noul slogan este „explore the Carpathian garden”.
Brandul invita la explorarea „gradinii carpatice” in culori vii, predominant nuante de verde, dar si albastru, galben si portocaliu.
Potrivit materialului de prezentare, noul logo, pe un fundal alb, are in centru numele tarii, „Romania” scris cu font rotund, de mana, in care fiecare litera este colorata in doua-trei nuante de verde. Semnul diacritic al literei „a” este colorat cu nuante de galben si portocaliu.
Deasupra brandului, in partea dreapta, apare un element grafic asemanator unei frunze de-a lungul unei ape curgatoare. Sloganul „explore the Carpathian garden” este plasat in partea de jos a imaginii, scris intr-un font mai comun, de culoare verde si inclinat spre dreapta.
Crearea si promovarea brandului turistic, finantate din fonduri europene, fac parte dintr-un proiect de promovare a potentialului turistic al Romaniei, pentru care sunt alocati 75 milioane de euro pana la finalul anului 2013.