”Pentru a sprijini sudul litoralului, trebuie
avut in vedere ca plajele nu au ce sa caute la institutiile statului, ci
trebuie administrate de proprietarii de hoteluri. Ei trebuie sa decida si sa
asigure investitiile necesare pentru ca plajele sa nu devina locuri pline cu
gunoi sau spatiu pentru vanzatorii ambulanti de nimicuri”, afirma Dan Matei
Agathon, presedintele FPTS.
El este de parere ca fiecare statiune din sud
trebuie sa beneficieze de un PUZ (plan urbanistic zonal – n.r.) propriu clar, care sa lamureasca in ce fel va
arata fiecare statiune peste 20 de ani si care sunt directiile lor de
dezvoltare.
”Sudul litoralului are nevoie de o promovare neconventionala,
folosind idei noi, adaptate turistilor moderni si mijloacelor tehnologice
actuale. Sudul nu mai trebuie sa fie zona uitata sau neglijata, pentru ca potentialul
acestei zone este imens”, spune Agathon.
Aceasta zona se adreseaza clientilor de conditie
financiara normala, care fac economii timp de un an pentru a-si permite un
sejur la mare.
”Din datele oferite de Asociatia Investitorilor
in Statiunea Turistica Venus-Mangalia am retinut ca sudul litoralului acopera
25% din locurile de cazare din turismul romanesc si 50% din cazarea
de pe tot litoralul. Acest 50% s-a degradat in ultimii ani prin lipsa de
investitii. Este nevoie de irigarea zonelor verzi pentru a imbraca statiunea in
vegetatie. Disparitia centurii verzi care impodobea statiunile din sud inseamna
pierderea unui semn distinctiv care constituia o mandrie a acestei zone”,
anunta FPTS.
Alte probleme cu care se mai confrunta sudul
litoralului, potrivit Asociatiei, sunt: cheltuielile curente la preturi exagerate,
care uneori duc hotelurile la faliment, precum si configurarea anului scolar in
asa fel incat vacantele sa permita organizarea de tabere scolare.
FPTS anunta ca va pregati in perioada urmatoare,
impreuna cu Asociatia Investitorilor in Statiunea Turistica Venus-Mangalia, un
program de masuri dedicate sudului litoralului.