In 2005, Air Berlin inregistrase o pierdere de 115,9 mil.euro.
Oficialii au spus ca rezultatele operationale de anul trecut sunt printre cele mai bune din istoria companiei. Cresterea a fost posibila, spun reprezentantii, in ciuda costurilor achizitionarii companiei rivale DBS, rivalul german pe care Air Berlin l-a cumparat in august cu circa 70 de mil.euro.
Compania si-a surprins investitorii in noiembrie, cand a comandat 60 de aeronave Boeing 737-800, desi avea in stoc si aeronave de la Airbus, rivalul principal al Boeing.
Investitorii s-au temut ca valoarea noii comenzi va determina Air Berlin sa se intoarca pe piata bursiera, pentru a-si gasi finantare. Cu toate acestea, conducerea companiei a decis sa apeleze la autofinantare, din surse precum active lichide.
Air Berlin urmeaza sa anunte daca planuieste ca pe termen lung sa simplifice structura flotei, sau daca va continua sa aiba o strategie de flota mixta pentru a efectua astfel presiuni mai mari asupra preturilor propuse de fiecare dintre cei doi fabricanti de aeronave.
Air Berlin este a treia mare companiei aeriana low-cost din Europa, dupa EasyJet si Ryanair.