In comanda sunt incluse doua modele A380, cele mai mari aeronave comerciale din lume, a caror intarziere de productie de doi ani obliga Airbus sa plateasca daune companiilor aeriene care comandasera avionul.
Noua comanda, pentru inca doua avioane, face parte din intelegerea compensatorie cu Airbus pentru a acoperi intarzierile, insa acelasi acord mai include si compensatii materiale, au spus reprezentantii Air France.
Air France a comandat deja zece avioane A380 cu punte dubla si a rezervat, pentru o posibila cumparare, alte patru, dintre care a confirmat deja achizitionarea a doua. Celelalte doua aeronave pot fi cumparate de companie mai tarziu.
Air France a mai comandat si 30 de avioane Airbus A-320, mai mici si cu o singura punte, si 18 aeronave 777 de la Boeing.
Comanda pentru Boeing 777 a fost facuta cu scopul de a inlocui treptat modelul Boeing 747 din reteaua Air France si include cinci avioane de tip cargo.
Air France a fuzionat, in 2004, cu olandezii de la KLM, insa cele doua companii opereaza flote si retele diferite.
Grupul Air France-KLM a raportat o majorare cu 32,5% a profitului operational inregistrat in anul fiscal 2006/2007, pana la 1,2 miliarde de euro, datorita cresterii numarului de pasageri, si a anuntat un plan de restructurare al carui scop este reducerea costurilor cu 1,4 miliarde euro in urmatorii trei ani.
Air France-KLM, cel mai mare grup aviatic din lume dupa venituri, a precizat ca rezultatul financiar se datoreaza cresterii veniturilor cu 7,6%, pana la 23 miliarde de euro. Cu toate acestea, profitul net a scazut pana la 891 milionane de euro, sub nivelul inregistrat anul trecut, de 913 milioane de euro.