Compania italiana risca sa dea faliment, devenind o problema politica principala, cu 11 zile inaintea alegerilor generale din Italia.
Maurizii Prato, presedintele Alitalia, a demisionat dupa ce negocierile de preluare au esuat, iar compania franceza s-a retras din cursa.
Air France-KLM, considerata pentru mult timp principala speranta de redresare economica a companiei Alitalia, a anuntat ca discutiile nu pot continua in aceste conditii, dar ca are in continuare incredere in proiect.
Jean-Cyril Spinetta, directorul executiv Air France-KLM, a respins cererile sindicatelor de a prelua serviciile la sol ale Alitalia, de a mentine deschisa unitatea de cargouri si de a accelera planurile de cumparare de noi aeronave.
De asemenea, Spinetta regreta destramarea acordului.
Air France-KLM, care urmarea sa reduca 2.100 de locuri de munca din cadrul Alitalia, din cauza suprapunerilor in sectorul de servicii la sol, a pus conditia ca sindicatele si viitorul guvern al Italiei sa sustina afacerea inainte de a fi incheiata.
Alitalia, care are aproximativ 19.000 de angajati, a avertizat ca starea financiara precara nu ii permite sa intarzie discutiile si a stabilit ziua de miercuri ca termen limita pentru o intelegere.
Cabinetul italian va organiza joi o intrunire de urgenta asupra acestei probleme, a declarat un oficial din cadrul sindicatelor.
„Sindicatele au facut o mare greseala cand au intrerupt negocierile pentru ca propunerea era sigura si concreta, iar sindicatele trebuie sa raspunda pentru acest esec”, a declarat Romano Prodi, primul ministru al Italiei.
Compania aeriana Alitalia pierde circa 1,6 milioane de dolari pe zi, in conditiile in care rezervele au scazut in februarie la circa 282 milioane dolari, cu 40% mai putin fata de luna ianuarie.