Prima licitatie pentru linia aeriana controlata de statul italian a fost inchisa in iulie anul acesta, dupa ce ofertanti finali, Aeroflot din Rusia, fondurile americane MatlinPatterson si TPG, precum si compania aeriana italiana Air One, s-au retras din cursa pentru preluare, ca urmare a conditiilor impuse de statul italian. La acea data, toti ofertantii au declarat ca e posibil sa participe la o noua licitatie pentru cumpararea Alitalia, in cazul in care vor fi modificate conditiile de preluare a companiei.
In cadrul celei de-a doua licitatii, Air France este candidatul principal potrivit analistilor, citati de presa Bloomberg.
Alitalia nu a mai inregistrat profit de 9 ani si inca are pierderi de 1 milion de euro pe zi.
Guvernul italian i-a trimis lui Mauritio Prato, presedintele Alitalia, un mandat prin care ii cere acestuia sa gaseasca un cumparator pentru 49,9% din actiuni, pentru a salva compania de la faliment.
Consiliul de administratie al Alitalia se va intruni joi la Roma pentru a pregati licitatia, dar detaliile financiare nu vor fi facute publice.
Alitalia si-a inceput activitatea in urma cu 60 de ani si in prezent are 185 avioane, pe 60 de destinatii.
Noul proprietar va trebui sa investeasca in primul rand in aeronave, deoarece vechimea acestora depaseste 12 ani, fata de vechimea de 8 ani a aeronavelor Air France sau Lufthansa.